Олександр Кузик розповів, для чого компанія Electrolux купила завод в Івано-Франківську

 

 /data/blog/86088/2aedab2b209ce91540ee4d1c75da681c.jpg

 

Директор представництва Electrolux в Україні та на Кавказі Олександр Кузик повідав, з якою метою шведський гігант електроніки купив в 2010 році завод в Івано-Франківську.



У SkyArtCafe, розташованому на шостому поверсі PinchukArtCentre в самому центрі Києва, 25 жовтня 2011 коїлося щось дивне.

 

По залу були розставлені пюпітри, на яких висіли футболки з репродукціями картин відомих європейських художників - Гогена, Пікассо, Жоана Міро, Ван Гога, Матісса. Але картини на одязі були намальовані не фарбами, а шоколадом, кетчупом, сирими яйцями. Замість звичних треків популярних європейських діджеїв в той день в унісон дзижчали кілька пральних машин.

 

Так компанія Electrolux представляла свою продукцію, випущену на її новому українському заводі. Прання «забруднених мистецтвом» футболок стала апогеєм шоу. На радість організаторів, слідів від плям не залишилося.

 

«Репетицій не було. Ми були впевнені, що наші машини впораються», - переконано каже директор департаменту маркетингу Electrolux в Україні та на Кавказі Катерина Белобловская.



Роком раніше шведський концерн Electrolux за 19 млн євро купив в італійської компанії Antonio Merloni завод «Українська побутова техніка», розташований в Івано-Франківську.

 

З тих пір на ньому було вироблено близько півмільйона пральних машин під брендами Electrolux і Zanussi.

 

За останні чотири роки сукупна частка обох торгових марок на українському ринку зросла з 5,4 до 16,3%, що дозволило компанії піднятися на друге місце в списку найбільших виробників цієї техніки.



Італійський концерн Antonio Merloni, який виробляє велику побутову техніку під брендом ARDO, купив івано-франківський завод в 2003 році у компанії «Норд», що випускала тоді морально застарілі пральні машини «Івіта». Вклавши 64 млн євро, італійці створили сучасний завод «Українська побутова техніка» з виробництва пральних машин, щорічно випускається близько 150 000 одиниць техніки.

 

Antonio Merloni збиралися нарощувати обороти, але криза внесла корективи в плани. Оптимізуючи роботу групи на міжнародному рівні, в 2009-му італійці вирішили продати українське підприємство. Це співпало з намірами шведської Electrolux розширити потужності у Східній Європі. З кількох причин їх вибір припав на Україну.

 

За чотири роки частка Electrolux і Zanussi на українському ринку зросла з 5,4 до 16,3%

Купівля компаній у Східній Європі була для Electrolux звичною справою. До цього компанія придбала підприємства у Польщі та Угорщині.

 

«Завод, розташований в Україні, давав можливість зміцнити наші позиції на ринках, що розвиваються, зокрема, російському та країн СНД, а також налагодити поставки до Західної Європи», - пояснює глава Electrolux в Центральній і Східній Європі Адам Чих.

 

Купівля підприємства, що знаходиться неподалік від працюючих заводів компанії в Угорщині, Румунії та Польщі, була вигідна з точки зору логістики.

 

«До того ж в Україні дуже низька вартість робочої сили - компанія економить і на цьому», - міркує Андрій Мокряков, аналітик консалтингової компанії Pro-Consulting.


Україна цікавила шведів і як ринок збуту. Згідно з даними GfK Ukraine, в 2010 році ринок великої побутової техніки в країні виріс на 24,5%, до 8,46 млрд гривень. І пральні машини увійшли в другу його групу за обсягами продажів. Низькі доходи українців шведів не збентежили.

 

«Купівельна спроможність в Україні на низькому рівні, але я думаю, що вона буде рости», - заявив віце-президент компанії Electrolux Ернесто Ферраріо в одному з інтерв'ю після угоди з Antonio Merloni.



У шведів пішов рік на те, щоб привести всі процеси у відповідність зі своїми стандартами. На заводі майже повністю змінився персонал і постачальники.

 

«Це дуже складний процес. Навіть з тими, хто залишився, довелося передомовлятися», - розповідає директор представництва Electrolux в Україні та на Кавказі Олександр Кузик.

 

Під брендом Electrolux завод почав роботу в квітні 2011 року, зосередившись на випуску пральних машин Slim Size шириною 34, 38 і 48 см. Саме на вузькі машини, за даними GfK, доводиться 88% продажів.

 

Сьогодні 80% пральних машин, які продаються у вітчизняних мережах під брендами Electrolux і Zanussi, вироблені в Україні. Ефект від наявності у Electrоlux локального виробництва проявився в 2014-2015 роках. Під час девальвації гривні ціни на її продукцію росли повільніше, ніж у конкурентів. Логічно, що попит зріс. «Цінова політика Electrolux була виваженою.

 

Не було різких стрибків через падіння гривні », - розповідає співвласник інтернет-магазину Rozetka.ua Владислав Чечоткін. Машини Zanussi подорожчали до 4500-10 000 гривень, Electrolux - до 5500-15 000 гривень.

 

«Ціна на аналогічну машину, зроблену в Європі, приблизно на 15% вища», - вказує Кузик.

 

За підрахунками Мокрякова, різниця в собівартості виробництва однієї пральної машини в Європі та Україні коливається від 20 до 40% на користь другої. На руку Electrolux грають і постійно підсилюються патріотичні настрої українців. Продукцію оснастили стікерами «Зроблено в Україні», на чому компанія акцентує увагу під час рекламних акцій.



Продажі Electrolux і Zanussi в Україні йдуть врозріз із загальною ринковою тенденцією. За підсумками 2014 року обсяг продажів побутової техніки в Україні знизився на 20-30%. А кількість проданих пральних машин за перше півріччя 2015-го впало на 43%, до 1800000 штук.

 

Electrolux ж, навпаки, вдалося наростити частку ринку і зберегти обсяги виробництва і реалізації. «У нас частка проданих пральних машин Electrolux в 2015 році зросла порівняно з 2014-м удвічі», - констатує Чечоткін. Згідно з даними GfK Ukraine, за перше півріччя 2015 частка ринку Electrolux і Zanussi збільшилася до 16,3%. Electrolux посіла друге місце за обсягом продажів пральних машин після LG, обігнавши таких потужних конкурентів, як Samsung і Indesit. І це не межа, упевнені в Electrolux, так як ринок ще не насичений.

 

За даними Держкомстату, на 100 домогосподарств зараз доводиться 88 пральних машин. З розрахунку, що в Україні близько 17 млн ​​домогосподарств, брак машин складає більше 2 млн штук. До цього варто додати 2-4 млн машин, які щорічно виходять з ладу. На думку Мокрякова, за рахунок місцевого виробництва, і, відповідно, цінової переваги, а також зростаючої довіри до українського продукту Electrolux може розраховувати на подальше зростання і вихід на показник в 20-23% ринку.



Виручку українського заводу в Electrolux не розкривають. У 2011, 2012 і 2013 роках, за даними Forbes, вона склала 429 млн, 521 млн і 479 млн гривень відповідно.

 

Конфлікт з Росією змусила Electrolux переглянути географію експорту продукції івано-франківського заводу. Якщо раніше на РФ припадало близько 80% експорту підприємства, то сьогодні лише 17,4%. Намагаючись компенсувати втрати, Electrolux торік почала освоювати нові ринки, налагодивши поставки з України в Грузію, Азербайджан, Киргизію і Узбекистан.

 

Президент Української асоціації виробників Олександр Громико впевнений, що у компанії є шанс наростити обсяги експорту і в ЄС. Після набуття чинності договору про зону вільної торгівлі між Україною та Євросоюзом, що, як вважають українські влади, відбудеться на початку 2016 року, продукція Made in Ukraine в країнах ЄС буде продаватися без мит.

 

А поки 23,7% івано-франківської техніки їде в Польщу і Чехію, близько 10% - у Францію, Італію та країни Скандинавії.

 

«Але ми нарощуємо продажу в Центральній Європі», - підкреслює Кузик.

 

за матеріалами Forbes


08.09.2015 2272 1
Коментарі (1)

Вольдемар 2018.03.14, 21:21

ех би мені знайти справжнього постачальника , бренд-менеджера цієї компанії щоб купляти і купляти побутову техніку..!

18.09.2025
Діана Струк

Чому ми хворіємо з настанням осені та чи є ефективними народні методи профілактики хвороб, журналістці Фіртки розповіла імунологиня, доцентка ІФНМУ Галина Курилів.

1038
16.09.2025

Попри російсько-українську війну, що триває з 2022 року, туризм на Івано-Франківщині не просто виживає, але й активно розвивається.    

520
14.09.2025
Вікторія Матіїв

Олексій Солоданюк загинув 23 серпня 2023 року на Запорізькому напрямку. Сім'я Солоданюк родом з Черкащини, але останні дев'ять років проживали у Києві. Після загибелі чоловіка Катерина разом з дворічною донечкою Соломією переїхали в Івано-Франківськ.  

1809
09.09.2025

Чому історичні скарби під загрозою?

1513
05.09.2025
Вікторія Косович

Як в Івано-Франківську справляються з викликами в умовах війни, які інфраструктурні проєкти реалізовують та що планують після перемоги, Фіртка поспілкувалася з заступником мера, директором департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради Михайлом Смушаком.

1464 2
01.09.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки розпитала шкільну практичну психологиню Віталію Саламащак про те, як війна впливає на емоційний стан учнів, які методи допомагають дітям впоратись зі стресом та тривожністю і що батькам і вчителям варто знати, щоб підтримати дітей у цей непростий час.

1322

Свого часу транзитом на Тибет вдалося відвідати Непал та його столицю Катманду. І за ці кілька днів вісім років тому склалося враження, що непальці багато в чому подібні до українців.

614

Некромантія — це про культуру. Культура, яка по суті є рекультивацією, стає просто культом смерті. Ніби логічно — чим більше мудрості, тим більше любови до смерті. Або ж сили й наснаги її прийняти. Це культ або ж ритуал.

601

Ще недавно приналежність до певної конфесії визначали також за однією ознакою, вважаючи, що православний священник має бороду, а католицький — з поголеним обличчям.

844

Цього дня, рівно 148 років тому, 22 серпня 1877 року народився мій прапрадід Самійло Головенський. Він був козацького роду, заможним, володів 30-ма гектарами поля та млином. В радянські часи його назвали «куркулем».

1931
16.09.2025

Добра тарілка — це не дієта, а насолода: страви, які радують очі, душу і живлять тіло. Навіть простий перекус може стати маленьким ритуалом, що заряджає позитивом на кілька годин уперед.  

292
10.09.2025

Час останнього прийому їжі може впливати на здоров’я не менше, ніж її склад.  

1327
06.09.2025

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

806
16.09.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

274
09.09.2025

Християнська родина — це не лише осередок любові й підтримки, а й «домашня Церква».  

1491
05.09.2025

Вірян запрошують на прощу до Погінського монастиря, що на Прикарпатті.  

1075
03.09.2025

Мер Івано-Франківська Руслан Марцінків підтримав позицію Українського католицького університету щодо враховування світоглядних критеріїв при відборі студентів на програму з проживанням у колегіумі.  

1674 1
16.09.2025

Суди викривають байдужість місцевих рад до збереження історичних пам’яток.  

466
16.09.2025

Непал є країною, де домінують ліві політичні погляди. Загалом воно й не дивно, оскільки саме в Непалі народився сам Будда Гаутама.

700
04.09.2025

В Пекіні відбувся найбільший в історії Китаю військовий парад, присвячений 80-літтю завершення Другої Світової війни.

1287
01.09.2025

FP-5 «Фламі́нго» — українська крилата ракета великої дальності. Перші фотографії ракети опубліковані 17 серпня 2025 року. Пізніше оприлюднені її технічні дані свідчать, що українська ракета вдвічі перевищує як дальність, так і вагу бойової частини знаменитих американських «Томагавків». При цьому вона приблизно вдвічі дешевша за американські ракети.  

1593
23.08.2025

Лише в серпні поточного року українськими дронами були вражені, деякі по кілька разів, сім великих нафтопереробних підприємств Росії та інша інфраструктура. Загалом враженими виявилися підприємства, які забезпечують 14% ринку пального Росії.  

1087