Безсонну ніч прирівняли до шести місяців зловживання фаст-фудом

 

/data/blog/91322/76c2582cea9518d170367b658c94c18f.jpg

 

Вчені Медичного центру Седарс-Синай з'ясували, що всього одна безсонна ніч може принести стільки шкоди, скільки півроку на багатій жирами дієті.

 

 

Про це повідомляє видання N+1.

 

Як з'ясувалося, і те, й інше знижує нормальну толерантність організму до глюкози і призводить до предіабету приблизно однаковою мірою. Про це вчені розповіли на щорічній зустрічі Товариства з ожиріння (The Obesity Society), що пройшла 2-6 листопада в Лос-Анджелесі.

 

 

 


Утримувати вміст у крові глюкози допомагає гормон підшлункової залози інсулін. Щойно її концентрація піднімається вище певного рівня, чутливі клітини викидають інсулін в крові, стимулюючи поглинання глюкози і накопичення надлишку цукру у вигляді жирів. Однак за малозрозумілою поки що причиною ця реакція на інсулін може порушуватися, наприклад, слабшати. Намагаючись утримати нормальний вміст глюкози в крові, організм змушений викидати надмірну кількість гормону.

 

Це призводить до порушення метаболізму глюкози і жирів, набору надлишкової ваги, а часто - і до розвитку важких захворювань, перш за все, цукрового діабету 2 типу. Цей ефект добре відомий, і порушення толерантності до глюкози вважається предіабетичним станом. Виявити її дозволяє глюкозотолерантний тест, який замірятиме вміст цукру в крові натщесерце і через різні проміжки часу після прийому глюкози.

 

Такі тести використовувала і Жозіан Брусар з колегами, проводячи свої експерименти з лабораторними собаками. Дослідники перевіряли тварин перед сном і після нього, а також після ночі, протягом якої їм не давали спати зовсім. Потім собак саджали на перенасичену жиром дієту і після шести місяців виснажливо калорійного харчування знову проводили глюкозотолерантний тест. Виявилося, що всього одна ніч повної депривації сну знижувала толерантність до глюкози у піддослідних тварин на 33 відсотки, а півроку "фастфуду" - на 22 відсотки.

 

Ці ефекти не сумувалися: собаки, у яких імунорезистенція була заздалегідь стимульована відсутністю сну, навіть після довгого і неправильного харчування демонстрували не гірші показники, ніж ті, що стартували з нормальною толерантністю до глюкози. Автори вважають, що це вказує на спільність механізму шкідливого впливу безсоння і жирної їжі. Втім, у чому саме він полягає, поки неясно, і це ще належить з'ясувати.

 

Нагадаємо, раніше вчені з'ясували, що Біг Мак - легендарний "бутерброд" з смачною котлетою і ніжною булочкою, як виявилося, діє як кокаїн та інші наркотики, викликаючи як задоволення, так і необхідність в черговий "дозі". Більш того, організм отримує таку кількість солі, від якої тіло відчуває зневоднення.

 

ТСН


07.11.2015 1933 0
Коментарі (0)

11.08.2026

Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН знову опинилася в центрі уваги.  Ще у серпні 2025 року Фіртка публікувала розслідування про можливі зловживання із державними землями та діяльність посадовців установ НААН. 

145
31.07.2026
Вікторія Матіїв

Віталій Олійник на позивний «Грач» служив у 68-й окремій єгерській бригаді. Після мобілізації чоловік пройшов навчання, вирушив на Донеччину, а вже під час першого бойового виходу загинув. Понад рік сім'я жила між надією та невідомістю, поки не отримала остаточне підтвердження його загибелі.

2689
26.07.2026
Катерина Гришко

На Івано-Франківщині одночасно зростає кількість зареєстрованих безробітних і посилюється дефіцит працівників. Бізнес шукає людей для виробництва, будівництва, транспорту, медицини та сфери обслуговування, однак закрити вакансії стає дедалі складніше.

1546
19.07.2026
Тетяна Ткаченко

Викладач Карпатського національного університету імені Василя Стефаника Юрій Довган не мріяв стати героєм. Просто вважав, що не має права залишитися осторонь. Провів останні пари, попрощався зі студентами й пішов шукати шлях до війська. З п'ятої спроби його прийняли. Про службу в Силах оборони, труднощі після звільнення з армії, адаптацію та роботу зі студентами ветеран розповів журналістці Фіртки. 

2801
16.07.2026
Павло Мінка

Як під шумок відставки уряду Рада переписала статтю 301 Кримінального кодексу, прибравши заборону на "доросле кіно".

1928
11.07.2026
Ігор Бартків

Цього тижня The Economist віддав обкладинку одному з найбагатших росіян і провів із ним майже 60 годин у розмовах.

1974

Слабкі тіла завжди статистично переважали, і наша доба не є в тому винятком.

199

Іноді можна зустріти думку, начебто багатство та добробут людини — це благословення Бога, а бідність і нужда — навпаки.

643

Десь на початку місяця у 1991-му на проспекті Шевченка я випадково зустрівся з Сашком Кривенком і він, після короткого – «чим займаєшся?» - запропонував мені написати невелику статтю.

777

Картинка, коли 16-річні дівчатка хором кричать «Сирок – геть!» — то це не лише щира емоція, але і, очевидно, технологія. А ще якась колективна нам ганьба.

2010
06.08.2026

Війна та постійний стрес істотно впливають на харчову поведінку українців.  

29430
02.08.2026

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

11318 2
28.07.2026

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

5319
09.08.2026

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав восьмого серпня іменував трьох священнослужителів Коломийської єпархії митрофорними протоієреями.

958
07.08.2026

У Ватикані повідомили про те, що Святіший Отець Лев XIV поблагословив рішення Синоду Єпископів УГКЦ про обрання отця Терентія Василя Цапчука, ієромонаха Чину святого Василія Великого, Єпископом-помічником Бучацької Єпархії УГКЦ.

1262
05.08.2026

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

23542
02.08.2026

Цьогоріч проща на Крилоську гору була особливою, адже вірні та духовенство відзначають 20-ліття відновлення акту коронації чудотворної ікони. Як і останні кілька років, основний намір паломництва — безперервна молитва про мир та перемогу України у війні.  

1765
11.08.2026

Сербський аналітик Орхан Драгаш у своїй статті на Хвилі стверджує, що прийом Зеленського в Сербії за кілька місяців до дострокових виборів коштував прем’єр-міністру Вучичу підтримки всередині країни. Прем’єр Сербії усвідомлював це, але все ж пішов на таку зустріч. Чому?

69
29.07.2026

Зеленський змінює настрій у Вашингтоні, — стверджує видання Politico. Такі висновки видання робить за результатами перебування в США президента України, де він зустрівся з Дональдом Трампом в Білому Домі, відвідав похорони сенатора Ліндсі Грема (автора закону про «пекельні санкції» США щодо Росії) та виступив перед сенаторам обох партій — республіканцями та демократами.

1005
23.07.2026

Росія щораз більше стикається з наслідками повномасштабного вторгнення в Україну. Про це пише The New York Times в статті-аналізі книги доктора Анни Нотте «Ми переживемо їх: Глобальна кампанія Путіна з метою перемогти Захід».

1319
14.07.2026

Із дев'яти народних депутатів, обраних від Івано-Франківщини, п'ятеро підтримали документ, одна депутатка утрималася, ще четверо не підтримали його різними способами.

2292