Як спілкуватися з клієнтами

Спілкування з клієнтами — це дуже важливий аспект роботи співробітників кожної компанії, неважливо, спеціалізується вона на реалізації товарів або послуг. Від вміння правильно спілкуватись залежить обсяг прибутку компанії. Звичайно, краще, якщо керівник, менеджер або відповідальна особа пройшли повноцінні курси продажів, а персонал має чіткий скрипт побудови розмови та відповідні навички. У цьому матеріалі ми теж дамо корисні поради щодо правильного спілкування з клієнтами.

Канали комунікації у спілкуванні з клієнтами

Техніка спілкування з клієнтами може відрізнятися залежно від того, по якому каналу йде взаємодія. Це може бути:

  • телефон;
  • соцмережі;
  • повідомлення в месенджерах і SMS;
  • мобільні додатки;
  • електронна пошта;
  • відгуки на маркетплейсах;
  • чат-боти.

Для всього цього розроблені різні алгоритми, але є й деякі правила, які залишаються загальними, попри те, яким каналом відбувається спілкування або навіть якщо воно йде під час особистого контакту.

Також, незважаючи на те, використовуєте ви технології спілкування з клієнтом по телефону або обробляєте відгуки, у вашій роботі повинна бути впроваджена CRM-система для автоматизації та зручності зберігання даних. Завдяки якісній систематизації даних ви можете швидко отримувати потрібну інформацію та формувати звіти.

Чому важливо правильно спілкуватися з клієнтами

Комунікація між клієнтом та співробітником повинна бути ефективною для обох сторін. Клієнт повинен отримати необхідні відповіді на запитання, а менеджер — утримати потенційного покупця або підтримати його лояльність для повторного звернення.

Коли встановлення контакту з клієнтом відбувається з порушеннями вироблених правил, внаслідок цього можуть виникнути непорозуміння та навіть конфліктні ситуації. Це викликає взаємне розчарування і повну втрату потенційного покупця. Щоб уникнути цих неприємностей, треба відповідально ставитись до таких контактів та виконувати ті правила, про які ми розказуємо далі.

Правила спілкування з клієнтами

Ці правила є загальними для всіх видів і каналів взаємодії. Вони не залежать від того, йде робота з клієнтами по телефону, у месенджері або у соцмережах. Хоча в останньому випадку відмічається деяке стирання меж офіційності та ввічливості.

Клієнтоорієнтованість у словах

Відповіді повинні бути ясними та короткими. Багатослівні пояснення нервують та втомлюють клієнтів. Відповідайте прямо та без балаканини, поважайте час співрозмовника. Дотримуйтесь наступних рекомендацій:

  • Усі правила спілкування з клієнтами потребують показати свою зацікавленість, а не байдужість до потреб людини, яка звернулася до вас. Запитайте її про це, та про цілі звертання.
  • Уважно вислухайте відповіді, приділіть увагу.
  • Узагальніть все сказане та постарайтеся підібрати найбільш оптимальне рішення.

Ніколи не ставте себе вище за клієнта

Співрозмовник відчує поверхневе або зарозуміле відношення до себе через різні непрямі ознаки. Тож правила спілкування з клієнтами не рекомендують:

  • відповідати односкладно, “так” чи “ні”;
  • намагатися щось продати — не завжди звернення потенційного клієнта пов'язане з бажанням щось придбати;
  • давати свідомо неправдиву відповідь — брехня сприймається гірше, ніж незнання.

Терпіння

Проявити нетерпіння легше за все, але завжди пам’ятайте — люди звертаються для вас за важливою для себе інформацією. Глибокий вдих допоможе зберегти спокій і не дати клієнту піти до іншого продавця.

Відкритість для зворотного зв'язку

Розумінню цього не навчить жоден шаблон розмови з клієнтом, але ви повинні знати, що ваші клієнти — найбільш досвідчені експерти у сфері своїх потреб та бажань. Прислухайтесь до них, щоб краще розбиратися у своїй цільовій аудиторії.

Чітке пояснення того, що ви маєте на увазі

Зосередьтеся ось на яких моментах:

  • визначте мету розмови;
  • з’ясуйте, чого хоче людина та чого бажаєте досягти ви під час комунікації;
  • які нюанси треба обов’язково проговорити.

Чітке уявлення про предмет розмови допоможе зосередитись та правильно формулювати свої думки.

Висновок

Від знання, як правильно працювати з клієнтами, залежить кінцевий успіх всієї маркетингової кампанії вашої команди. Тому слід приділяти цьому достатньо уваги. Основні постулати спілкування: терпіння, ввічливість, прямота та зрозумілість. Але є ще дуже багато тонкощів, інформацію про які вам може дати експертний консалтинг продажів, на сайті Ракета Продаж. З допомогою справжнього професіонала ви зможете побудувати ідеальний алгоритм спілкування навіть у самих незвичайних та гострих ситуаціях.

Реклама


21.05.2024 984
09.09.2025

Чому історичні скарби під загрозою?

1197
05.09.2025
Вікторія Косович

Як в Івано-Франківську справляються з викликами в умовах війни, які інфраструктурні проєкти реалізовують та що планують після перемоги, Фіртка поспілкувалася з заступником мера, директором департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради Михайлом Смушаком.

948
01.09.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки розпитала шкільну практичну психологиню Віталію Саламащак про те, як війна впливає на емоційний стан учнів, які методи допомагають дітям впоратись зі стресом та тривожністю і що батькам і вчителям варто знати, щоб підтримати дітей у цей непростий час.

1056
30.08.2025

Кримінальний шлейф компанії-переможця «Коста-Проект» викликає занепокоєння щодо прозорості будівництва системи лінійної телемеханіки.  

7089
29.08.2025
Олег Головенський

Рівно рік тому чимало експертів та аналітиків як крайній сценарій прогнозували перемир’я у війні та вибори президента, Верховної та місцевих рад на весну або на осінь вже поточного 2025 року.  

1727
27.08.2025

Формальний аудит і кримінальний шлейф компанії-переможця змушують задуматися.

2508

Некромантія — це про культуру. Культура, яка по суті є рекультивацією, стає просто культом смерті. Ніби логічно — чим більше мудрості, тим більше любови до смерті. Або ж сили й наснаги її прийняти. Це культ або ж ритуал.

282

Ще недавно приналежність до певної конфесії визначали також за однією ознакою, вважаючи, що православний священник має бороду, а католицький — з поголеним обличчям.

565

Цього дня, рівно 148 років тому, 22 серпня 1877 року народився мій прапрадід Самійло Головенський. Він був козацького роду, заможним, володів 30-ма гектарами поля та млином. В радянські часи його назвали «куркулем».

1598

Східне християнство — найпоширеніша релігійна традиція в Україні. Православна церква України і Українська греко-католицька церква мають подібний устав і обряди, і вони глибоко вкорінені в українську культуру.  

850
10.09.2025

Час останнього прийому їжі може впливати на здоров’я не менше, ніж її склад.  

1074
06.09.2025

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

563
02.09.2025

Завдяки сприятливим погодним умовам та щоденній праці аграріїв завершили збирання ранніх зернових культур.  

918
09.09.2025

Християнська родина — це не лише осередок любові й підтримки, а й «домашня Церква».  

1238
05.09.2025

Вірян запрошують на прощу до Погінського монастиря, що на Прикарпатті.  

808
03.09.2025

Мер Івано-Франківська Руслан Марцінків підтримав позицію Українського католицького університету щодо враховування світоглядних критеріїв при відборі студентів на програму з проживанням у колегіумі.  

1360 1
30.08.2025

У Святому Письмі є притча, що вчить милосердю і взаємодопомозі, яку часто наводять як приклад для сучасного суспільства.  

943
09.09.2025

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.  

37290 1
04.09.2025

В Пекіні відбувся найбільший в історії Китаю військовий парад, присвячений 80-літтю завершення Другої Світової війни.

1038
01.09.2025

FP-5 «Фламі́нго» — українська крилата ракета великої дальності. Перші фотографії ракети опубліковані 17 серпня 2025 року. Пізніше оприлюднені її технічні дані свідчать, що українська ракета вдвічі перевищує як дальність, так і вагу бойової частини знаменитих американських «Томагавків». При цьому вона приблизно вдвічі дешевша за американські ракети.  

1280
23.08.2025

Лише в серпні поточного року українськими дронами були вражені, деякі по кілька разів, сім великих нафтопереробних підприємств Росії та інша інфраструктура. Загалом враженими виявилися підприємства, які забезпечують 14% ринку пального Росії.  

779
16.08.2025

Так виглядає, що Трамп принижений путіним. Трамп ризикнув, поставивши на кон хоч і не все, але багато. І програв. Перед самітом на Алясці він заявляв, що якщо не досягне за результатами особистої зустрічі припинення вогню в Україні, то буде незадоволеним. Припинення вогню він не отримав. Але після тригодинних переговорів заявив, що оцінка зустрічі — «десять з десяти».  

3009 13