Податок на нерухомість: скільки доведеться платити власникам квартир в новобудові у 2021 році

У 2021 році іванофранківцям, які є власниками квартир та нежитлових приміщень, доведеться платити податок на нерухомість.

Що це таке і скільки доведеться сплатити власникам помешкань – розбиралися в аналітичному центрі blago developer.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки врегульовано статтею 266 Податкового кодексу України. Відповідно до вимог вказаної статті, податковий (звітній) період для вказаного податку дорівнює календарному року. Це означає, що у 2021 році податок на нерухоме майно нараховується власникам об'єктів нерухомості (будинків, квартир тощо) за 2020 рік. Тобто, якщо протягом 2020 року ви мали у власності нерухомість, то у 2021 році вам доведеться сплатити за нього податок. Якщо ж ви придбали квартиру цьогоріч, то сплатити за неї податок вам доведеться лише наступного року.

Відповідно у 2022 році платитимуть податок за минулий рік, тобто за 2021. Відповідна ставка податку буде розраховуватися від розміру мінімальної зарплати станом на 1 січня 2021 року (6000 грн) і становитиме максимум 90 гривень за кожен "зайвий" метр.

Скільки ж заплатять власники квадратних метрів у 2021 році? Закон покладає повноваження визначення ставки оподаткування на місцеві органи самоврядування. Відповідно до рішення Івано-Франківської міської ради від 19 червня 2020 року № 157-41, ставку податку на нерухомість у будинках з трьома та більше квартирами для фізичних осіб визначено у розмірі 0,5% від розміру мінімальної зарплатні станом на 1 січня 2020 року за кожен метр квадратний нерухомості для усіх зон міста, крім приміських сіл (там ставка податку становить 0,1% від розміру мінімальної зарплатні на 1 січня 2020 року за кожен метр квадратний).

Відповідно до Закону України «Про державний бюджет на 2020 рік» розмір мінімальної заробітної платні станом на 1 січня 2020 рік становив 4 723,00 гривні. Таким чином розмір податку на нерухомість для квартир у багатоквартирних будинках становить 23,615 гривень за метр квадратний для міста та 4,723 гривні за метр квадратний для приміських сіл.

Але це не означає, що, якщо у вас в Івано-Франківську квартира площею 50 метрів квадратних, то ви сплатите 1180,75 гривень податку. Чинне податкове законодавство України передбачає певні податкові пільги для платників податку на нерухомість.

Так, відповідно до пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

- для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 метрів квадратних;

- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 метрів квадратних;

- для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 метрів квадратних.

Якщо площа квартири більша за 300 квадратних метрів, а будинку – понад 500, то сума податку збільшується на 25 тисяч гривень за кожен такий об’єкт (так званий "податок на розкіш").

Тобто, якщо, скажімо, ви є власником квартири загальною площею 85 метрів квадратних, то податок вам доведеться сплатити з розрахунку 85 – 60 = 25 метрів квадратних. Відтак розмір податку складе 25х23,615=590,375 гривень. Якщо ж ви є власником кількох квартир (або часток у власності квартир), то податок обчислюється, виходячи з їх сумарної площі з урахуванням вказаних вище пільг.

Варто відзначити, що пільга, пов’язана із зменшенням бази оподаткування надається платнику податку лише раз на рік.

Закон передбачає можливість надання і інших пільг платникам податку на нерухомість, залишаючи це право за органами місцевого самоврядування. Так, відповідно до вказаного рішення Івано-Франківської міської ради відповідні пільги передбачено для учасників бойових дій та ветеранів ОУН–УПА, членів сімей загиблих учасників бойових дій та інших осіб, на яких поширюється дія статті 10 Закону України «Про правовий статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; інвалідів війни, інвалідів І групи; осіб, постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС тощо. Для таких осіб податкова пільга становить 100%, проте застосовується лише для одного об'єкта житлової нерухомості на одну особу вказаних категорій.

Тобто, якщо ви, до прикладу, учасник бойових дій і маєте дві квартири площею по 65 метрів квадратних, то за одну з них ви не сплачуватимете податок взагалі, а з другу сплатите податок лише за 5 метрів квадратних загальної площі.

Принагідно нагадаємо, що сплатити податок на нерухомість власникам квартир доведеться протягом 60 днів з дня отримання відповідного повідомлення рішення, що його податкова інспекція надсилає до 1 липня року, що настає за податковим (звітнім) періодом.

Зважаючи на викладене, можна зробити висновок: податок на нерухомість в Україні є досить лояльним. Чим це не підстава вже сьогодні придбати у власність житло?

В даному контексті відзначимо, що придбати зручне, сучасне, комфортабельне житло від компанії blago developer можна у ЖК Comfort Park, Chocolate, Family Plaza, Паркова Алея, Авторський, Main House, районі Manhattan, елітних комплексах Parus чи Royal Hall, а також котедж в містечку Franko River Club.

Партнерський матеріал


26.03.2021 2084
Коментарі ()

30.09.2026
Вікторія Матіїв

В інтерв’ю журналістці Фіртки Ольга Якобчук, наречена загиблого воїна, розповіла про рішення Андрія добровільно стати на захист України, його службу, їхнє спільне життя та мрії, останні розмови й день, коли дізналася про його загибель.

1961
26.09.2026
Дарина Кочержук-Слідак

Фіртка з’ясувала, скільки кримінальних правопорушень за статтею 209 Кримінального кодексу України реєструють на Прикарпатті, про які суми йдеться та які способи легалізації незаконно отриманого майна фігурують у кримінальних провадженнях.

1342
22.09.2026
Вікторія Матіїв

В інтерв’ю для Фіртки Марія Стопник розповіла про свій шлях до професії, перші мрії про зовсім інші заняття, роботу в театрі під час повномасштабної війни та те, чому сцена сьогодні має особливе значення.

1223
17.09.2026
Павло Мінка

Нелегальний обіг підакцизних товарів залишається проблемою як для України загалом, так і для Івано-Франківської області. Правоохоронні та контролюючі органи на Прикарпатті виявляють продаж алкоголю, сигарет, тютюнової сировини та рідин для електронних сигарет без ліцензій, акцизних марок або фіскальних чеків.

1609
14.09.2026
Вікторія Косович

Попри війну, бізнес Івано-Франківщини продовжує зростати. Регіон приваблює внутрішні інвестиції, розвиває будівництво, рекреацію та енергетику, а після завершення війни може отримати новий поштовх для розвитку. Про це в інтерв’ю журналістці Фіртки розповів голова Бізнес Асоціації Івано-Франківська та CEO ІТ-компанії Devlight Ігор Полич.

1800
07.09.2026

Полеглий військовий Володимир Ніхаєнко про війну рідним майже не розповідав — на запитання дружини відповідав: «У мене все добре». Після тяжкого поранення, отриманого у червні 2023 року, воїн помер у військовому госпіталі.

3204

Самотність – явище неоднорідне і не одноманітне, складне, як і сама людина. Для профанів вона може бути прокляттям.

414

Мілею з його версією «шокової терапії» вдалося здавалося б неможливе: від хронічного банкрутства держави, бюджетного дефіциту, дефолтів, домінуючої бідності, безнадії та гіперінфляції – до різкого падіння інфляції, бюджетного профіциту і повернення економічного зростання.

3092

Ми живемо в часи, коли цифрові технології непомітно перетнули межу між суто технічним виконанням завдань і сферою духу.

1898

В чому парадокс і в чому правий чи неправий Ілон Маск? У всьому. Є сотні чорних лебедів й з добра тисяча сірих носорогів, і все зміниться в секунду.

1984
26.09.2026

У наші дні вуглеводи є "ворогом", а деякі "експерти" пропагують продукти з високим вмістом жирів. Якщо у вас високий кров'яний тиск, то не обов'язково жертвувати вуглеводами.  

13000
22.09.2026

У серпні 2026 року порівняно з липнем інфляція в області становила 0,3%, в Україні — 0,1%. 

1167
20.09.2026

У сучасному світі ми часто їмо поспіхом, на ходу або перед екраном телефону, не звертаючи уваги на сам процес. Але їжа — це не просто набір калорій. Це досвід, задоволення та спосіб отримати гармонію.

12346
01.10.2026

Церква критично ставиться до ворожіння та будь-яких чарів. Усі вони — тяжкий гріх.

12633 1
25.09.2026

У різних християнських традиціях ставлення до одягу вірян у храмі може відрізнятися. Водночас священнослужителі наголошують, що одяг має відповідати місцю та демонструвати повагу до святині.  

8096
21.09.2026

На недійсність впливає не те, що сталося після вінчання, а те, що було до складання шлюбу.

13939
17.09.2026

Після завершення війни українцям потрібно буде знову вчитися бути разом, не забувати про захисників та молитися за них. На цьому наголошує монах Чину Святого Василя Великого отець Піо Павлик, який служить на Херсонщині.

1543 1
03.10.2026

Недостатнє фінансування, кадровий голод і відсутність системної державної політики у сфері культури — ключові виклики, з якими стикається краєзнавчий музей «Бойківщина» Тетяни й Омеляна Антоновичів.

17602
04.10.2026

Президент Ємену Рашад аль Алімі оголосив про початок масштабної військової операції проти підтримуваних Іраном хуситів.

161
01.10.2026

Держсекретар Марко Рубіо висунув умову, щоб іранська делегація при ООН негайно залишила територію Сполучених Штатів після того, як переговори з Тегераном про врегулювання конфлікту зайшли в глухий кут.

305
25.09.2026

Володимир Зеленський виступив тут з промовою, в якій простими та зрозумілими тезами описав для світової аудиторії стан справ щодо російської агресії в Україну. 

716
08.09.2026

Минулої неділі в німецькій федеральній землі Саксонія-Ангальт зі столицею в східнонімецькому місті Магдебург пройшли вибори до земельного парламенту — ландтагу.

1919