Щоб подолати глобальне потепління, потрібно вживати менше м'яса — вчені

Американсько-британська команда екологів припустила, що якщо люди будуть споживати менше м'ясних продуктів, це допоможе у боротьбі з глобальним потеплінням.

Як повідомляє The Independent, вчені у своїй роботі розробили новий раціон, який допоможе знизити кількість викидів парникових газів і сповільнити темпи кліматичних змін, які відбуваються під впливом цих газів, інформує Фіртка з посиланням на Суспільне.

За результатами дослідження вчених, навіть після ліквідації основних забруднювачів повітря людство не зможе стримати зростання глобальної середньої температури та утримувати її на рівні 1,5 °C, що є головною метою Паризької угоди 2015 року. Для цього, за словами вчених, будуть потрібні додаткові зусилля.

"Без зміни харчових звичок ми, швидше за все, не досягнемо позначки в 1,5 °C і через 30-45 років. Якщо ми серйозно маємо намір домогтися цього, то пора робити все можливе", - сказав провідний автор дослідження та кліматолог з Оксфордського університету Майкл Кларк.

За даними вчених, під час виробництва продуктів в атмосферу викидається чверть від усіх парникових газів. При цьому на молочну і м'ясну індустрію припадає 14,5% від загального обсягу викидів.

Особливо планету забруднює виробництво червоного м'яса: яловичини, телятини, свинини, баранини. Це пояснюється тим, що корови та вівці - жуйні тварини, які викидають велику кількість метану при перетравленні їжі. Вчені відзначили, що також парникові гази утворюються і при вирубці лісів, коли фермери створюють тваринам місце для випасу.

У рамках дослідження науковці змоделювали сценарії, за яких люди дотримувалися різних видів дієти. Найефективнішим виявився раціон, до якого входять свіжі овочі та фрукти, цільнозернові продукти, а також помірна кількість молочних продуктів, м'яса і яєць.

За такого варіанту, людство матиме 50% шанс на те, щоб досягнути цілей Паризької угоди. Для цього потрібно діяти вже зараз, вважає Кларк, але починати потрібно було ще 10 років тому.

За останні десятиліття кількість льодовикових озер зросла по всьому світу більш ніж на половину. Через зміни клімату льодовики почали швидше танути та відступати, а на цьому місці почала збиратися вода.

Американські вчені з університету штату Огайо заявили, що крижаний покрив Гренландії продовжить танути, навіть якщо людство зупинить кліматичну кризу.


22.11.2020 7256
Коментарі ()

11.08.2026

Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН знову опинилася в центрі уваги.  Ще у серпні 2025 року Фіртка публікувала розслідування про можливі зловживання із державними землями та діяльність посадовців установ НААН. 

857
31.07.2026
Вікторія Матіїв

Віталій Олійник на позивний «Грач» служив у 68-й окремій єгерській бригаді. Після мобілізації чоловік пройшов навчання, вирушив на Донеччину, а вже під час першого бойового виходу загинув. Понад рік сім'я жила між надією та невідомістю, поки не отримала остаточне підтвердження його загибелі.

3014
26.07.2026
Катерина Гришко

На Івано-Франківщині одночасно зростає кількість зареєстрованих безробітних і посилюється дефіцит працівників. Бізнес шукає людей для виробництва, будівництва, транспорту, медицини та сфери обслуговування, однак закрити вакансії стає дедалі складніше.

1819
19.07.2026
Тетяна Ткаченко

Викладач Карпатського національного університету імені Василя Стефаника Юрій Довган не мріяв стати героєм. Просто вважав, що не має права залишитися осторонь. Провів останні пари, попрощався зі студентами й пішов шукати шлях до війська. З п'ятої спроби його прийняли. Про службу в Силах оборони, труднощі після звільнення з армії, адаптацію та роботу зі студентами ветеран розповів журналістці Фіртки. 

3038
16.07.2026
Павло Мінка

Як під шумок відставки уряду Рада переписала статтю 301 Кримінального кодексу, прибравши заборону на "доросле кіно".

2206
11.07.2026
Ігор Бартків

Цього тижня The Economist віддав обкладинку одному з найбагатших росіян і провів із ним майже 60 годин у розмовах.

2216

Слабкі тіла завжди статистично переважали, і наша доба не є в тому винятком.

535

Іноді можна зустріти думку, начебто багатство та добробут людини — це благословення Бога, а бідність і нужда — навпаки.

896

Десь на початку місяця у 1991-му на проспекті Шевченка я випадково зустрівся з Сашком Кривенком і він, після короткого – «чим займаєшся?» - запропонував мені написати невелику статтю.

983

Картинка, коли 16-річні дівчатка хором кричать «Сирок – геть!» — то це не лише щира емоція, але і, очевидно, технологія. А ще якась колективна нам ганьба.

2279
12.08.2026

Добра тарілка — це не дієта, а насолода: страви, які радують очі, душу і живлять тіло. Навіть простий перекус може стати маленьким ритуалом, що заряджає позитивом на кілька годин уперед.  

5914
06.08.2026

Війна та постійний стрес істотно впливають на харчову поведінку українців.  

29629
02.08.2026

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

11528 2
09.08.2026

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав восьмого серпня іменував трьох священнослужителів Коломийської єпархії митрофорними протоієреями.

1304
07.08.2026

У Ватикані повідомили про те, що Святіший Отець Лев XIV поблагословив рішення Синоду Єпископів УГКЦ про обрання отця Терентія Василя Цапчука, ієромонаха Чину святого Василія Великого, Єпископом-помічником Бучацької Єпархії УГКЦ.

1534
05.08.2026

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

23761
02.08.2026

Цьогоріч проща на Крилоську гору була особливою, адже вірні та духовенство відзначають 20-ліття відновлення акту коронації чудотворної ікони. Як і останні кілька років, основний намір паломництва — безперервна молитва про мир та перемогу України у війні.  

2001
11.08.2026

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.  

43888 1
11.08.2026

Сербський аналітик Орхан Драгаш у своїй статті на Хвилі стверджує, що прийом Зеленського в Сербії за кілька місяців до дострокових виборів коштував прем’єр-міністру Вучичу підтримки всередині країни. Прем’єр Сербії усвідомлював це, але все ж пішов на таку зустріч. Чому?

533
29.07.2026

Зеленський змінює настрій у Вашингтоні, — стверджує видання Politico. Такі висновки видання робить за результатами перебування в США президента України, де він зустрівся з Дональдом Трампом в Білому Домі, відвідав похорони сенатора Ліндсі Грема (автора закону про «пекельні санкції» США щодо Росії) та виступив перед сенаторам обох партій — республіканцями та демократами.

1246
23.07.2026

Росія щораз більше стикається з наслідками повномасштабного вторгнення в Україну. Про це пише The New York Times в статті-аналізі книги доктора Анни Нотте «Ми переживемо їх: Глобальна кампанія Путіна з метою перемогти Захід».

1534
14.07.2026

Із дев'яти народних депутатів, обраних від Івано-Франківщини, п'ятеро підтримали документ, одна депутатка утрималася, ще четверо не підтримали його різними способами.

2535