Шість запитань Анатолію Гриценку


Про люстрацію, вибори і націоналізацію економіки народний депутат України, лідер політичної партії "Громадянська позиція" Анатолій Гриценко розповів перебуваючи із офіціним візитом на Прикарпатті.


- Анатолію Степановичу, Ви тривалий час вели переговори із Кличком про об’єднання, чому у кінцевому результаті все ж таки прийшли до співпраці з «Батьківщиною»?

Хто вірить, що Кличко перебуває в чіткій опозиції до чинного режиму Януковича? От і вся відповідь. Об’єдналися з тими, хто справді в опозиції, хто готовий ставати в перший ряд, як це було біля Українського дому, починаючи з депутатів і захищати від Беркута, а не роздавати в цей час автографи.


- У своїй риториці Ви порівнюєте Януковича з бульдозером, який у такому аспекті механізм становить команда Ющенка і його повернення в українську політику?

А хто такий Ющенко? Забудьте це прізвище. Віктор Андрійович Ющенко відійшов в історію як президент України. Крапка. Іншого політичного майбутнього я у нього не бачу.

 

- Але, практично, Ющенко, свого часу, привів Вас у велику політику.

Я не хочу зараз виясняти обставини, хто більше до чого доклав зусиль: чи Гриценко до перемоги Ющенка чи Ющенко до того, що Гриценко став міністром. Важливіше інше. Що це все дає для людей. Тобто, що дало перебування Гриценка на посаді міністра оборони людям, армії, так само і перебування Ющенка на посаді президента. Очевидно, що зараз очікування майдану не справдилися. Люди, які стояли на сцені майдану посіяли розчарування своїми подальшими справами і тепер треба піднімати людей з тієї зневіри.

 

Віктор Ющенко, очевидно, мав у своїй політичній біографії певний позитивний результат, але фінальний період його політичної кар’єри був провалом. І це очевидно. Цей провал був зафіксований тими 5%, які обрав президент на виборах. Я вже не говорю про моральну складову цього питання. Я б інколи на місці Ющенка не тримався за державну дачу, називаючи себе опозиціонером.


- Як ви ставитесь до люстрації Комуністичної партії, Партії регіонів із забороню займати членам цих партій державні посади?

Давайте зрозуміємо мету люстрації. Те, що робили у країнах Прибалтики на момент розвалу СРСР, коли йшла декомунізація – той момент за 20 років вже пропущений.

 

Починати люстрацію потрібно з судів і правоохоронних органів. Як мінімум третину людей доведеться вигнати.

 

А загалом, люстрацію потрібно провести за двома напрямками: законність рішень, які приймались; статки. Наскільки усі судді, прокурори відповідають цим критеріям, скільки вони заробили на своїх рішеннях. Думаю, що як мінімум третина покине свої місця у владних кабінетах. А решта почнуть працювати. Ось така люстрація потрібна.

 

- Україна відзначається доволі великим рівнем майнового розшарування. Чи є у Вас рецепт як змінити систему впливу олігархів на українську економіку?

Якщо ми говоримо про майнове розшарування, то тут є декілька аспектів, на які б я хотів звернути увагу. По-перше, є показники стабільності суспільства, які пов’язані зі співвідношенням доходів 10% найбагатших і 10% найбідніших людей. Якщо це співвідношення 5 до 1, або менше, то країна вважається стабільною. Якщо це співвідношення 10 до 1, то все може «вибухнути» в один момент. У нашій країні точно виміряти цей показник неможливо, бо дуже велика частка тіньового сектора ,але за оцінками експертів це співвідношення сягає 40 до 1. Це означає, що національне багатство використовується і розподіляється несправедливо.

 

Кілька сімей контролює всю країну. І ця концентрація продовжується й надалі.

 

По-друге, ця концентрація не відбулася внаслідок якоїсь справедливої конкуренції, де багатшими стали ті, хто були розумніші і підприємливіші. Це було зроблено злочинним шляхом, шляхом контролю влади і порушення закону на початку незалежності України. І цей процес продовжується.

 

Зрозуміло, що такі речі потрібно поборювати. Я особисто наполягатиму на тому, щоб те, що витворяв Бойко з його вишками, де прокуратура закриває на все очі, було повернуто державі, а усі відповідальні за це понесли відповідальність. Очевидно, що будуть запроваджені елементи націоналізації економіки.

 

І доводитимемо ми це у люстрованому українському суді.

 

- У центральних українських ЗМІ вже з’явилася інформація, що на 31 липня заплановано скликання позачергової сесії ВРУ. Чи має опозиція план дій на цю сесію?

Позачергову сесію, хтось ініціює. Очевидно, що її ініціює Янукович. Згідно закону, той хто ініціює – пропонує порядок денний. Тому це буде їхній план дій. Коли ми побачимо, що зібрано голоси, що збирається сесія з певним порядком денним, тоді ми порадимось і приймемо мудре рішення – брати у тому участь чи ні. Все залежить від того, що буде запропоновано. Зрозуміло, що якщо там будуть якісь резонансні речі, які є вкрай важливими, то ми будемо шукати засоби впливу і протидії. Якщо ж там будуть якісь чергової соціальні ініціативи, роздача бюджету, то можемо взагалі не піти. Рішення ми ще не прийняли.


25.07.2012 1364 24
Коментарі (24)

ІРина 2012.07.25, 12:51
ПРи усій повазі до Гриценка: по перше на сцені помаранчевого майдана стояв і він, щодо армії..те що він не лдовзоли врогзгшрабувати її це дуже добре, але я великих реформ також немає... по -друге, знову починається те саме хтось поганий, хтось гарний. Я не є нічиїм фанатом але щодо захищати плечом-до плеча... Коли пройшли дві перші сутички, Анатолій Степанович у своєму Фб написав, що мовляв вклав дітеой спати, беремо з дружиною таксівку і поїдемо підтримаємо проетстувальників...і після цього говорити про те що Кличко роздавав автографи??? Думаю не варто, бо усі хто плечом до плеча стояв там у перший день, так само один за одним гарненько то все використали для свого власного піару... Ну і по-третє. Може вже досить паплюжити один одного і заздалегідь називати прийняті рішення мудрими, а раптом, як в усі попередні рази при голосуванні за мовний закон рішення виявиться немудрим?
Нафаня 2012.07.25, 14:31
Дивуюся Гриценку...ламає хребет корупції, ламає, і ніяк не переламає. А щодо Юща - хоч і не його прихильником та скажу : ЗАДОВБАЛИ! Такий він хєровий, що всі дуже чомусь бояться аби він в раду не попав. Переживайте за себе, щоб ви туди попали! А на помаранчевій революції ми стояли за себе, за своє право на чесні вибори. І до речі, Прищ, будучи таким галімим забезпечив нам це.
Встид-! 2012.07.25, 19:59
Так,щоб легче сказати:Оце поливання Ющенка,є безпорадність отих теперішніх опозиціонерів,які бояться його.Гриценко,якщо подивитися на його оченята,то блимають таким підленьким поглядом,і абсолютно чесно говорю,що всі люди з гідністю,не будуть голосувати за цей конгламерат-збореще брехунів і пльотників.які були на майдані,які були підспівувачами і тою компашкою,що так само є тими учасниками всього,що зараз так ревно критикують. Вони критикують і тільки знайшли хлопчика для побиття Ющенка,треба чесно сказати,що попри все погане із всіх президентів Ющенко був гідним українським президентом,тому і ненавиділи його ПУЦЬКІНИ і тому подібні.А рядом стояла з ПУТІНИМ Юляшка і реготала як ПУТІН принижував українського президента,а заодно і український народ.Юлька-ось головна біда народу,це є біда,яка хотіла в 100 раз гіршого ніж зробили всі три попередні президенти.Ще не всі люди здатні мислити,щоб було якби Юлька-ВОНА прийшла до влади.Це був би АРМАГЕДОН!!!А взагалі чого Гриценко стільки їздить на Західну Україну-він що,хоче нас вчити патріотизму,чи може хоче розказати,який він патріот,та нехай не смішить він наших людей,такі як Гриценко Кожемякін,Турчинов,Катеренчук,Тарасюк- це сміх не здатний ні на що.Головне,що як програють наші ОПОЗИЦІОНЕРИ-будуть знову поливати Ющенка,а це значить,що він має авторитет ще більший за тих крикунів і обсирайлів,вони самі нездатні ні на що,вони просто не профі і бездарі.Голосувати буду тільки за НАШУ УКРАЇНУ і ТІЛЬКИ-бо це є ще один єдиний ШАНС.А ЮЩЕНКО ще буде у великій політиці,тому вони його так бояться-вони серуни,ось і тремтять і шукають завжди крайніх у всьому.Про свою біль вам розказав позапартійний-ЧИМ І ГОРЖУСЬ!Слава українському народу!
полкуша-нєудачнік 2012.07.25, 20:12
Гриценко говорить,що Ющенко ніхто,а хто такий ГРИЦЕПУПЕНКО?Хто чув коли небудь чи бачив ГРИЦЕНКА,він полкуша- нєудачнік,якого ЮЩ витягнув за вуха в міністри абарани.Ось втому і є великі ПОМИЛКИ ЮЩА,що він позбирав в свою каманду 80% одних хапуг і бездарів,а вони його тепер і топлять,не розуміючи того,що ЮЩЕНКО стоїть на три голови ВИЩЕ від тих пуголовків-циркачів.
так 2012.07.25, 20:38
хлопці і дівчата, а ви чули шо говорили офіцери армії коли міністром оборони був Гриценко???????????То поцікавтесь , а тоді пишіть. а єслі би да каби, це нікому зараз не треба.....Зараз справжня банда при кориті (і дуже велика ЗАСЛУГА в цьому Ющенка)............, але ж ні вам мабуть добр і з баньдюками..... От тільки Юлька у вас все забрала... Ну то тоді хай живе партія регіонів - і по цю сторону Збруча!
для так 2012.07.25, 21:31
Хіба,ці хто були при кориті у Ющенка-не банда,щей яка,тільки чомусь ви там не бачите Гриценка.Він що живе в 2-х.чи 3-х кімнатній квартирі?А як офіцер.трошки вищий за Гриценка скажу:це не був міністр...і не розказуйте дурниць,офіцери наїлися його наказів.Бездарність під назвою стратег і науковець...Сьогодні він виступає в ролі такого собі брехуна і соромно таке слухати від військового...Гідні офіцери так себе не ведуть-гідні офіцери мають честь і її відстоюють
для так 2012.07.25, 21:32
Хіба,ці хто були при кориті у Ющенка-не банда,щей яка,тільки чомусь ви там не бачите Гриценка.Він що живе в 2-х.чи 3-х кімнатній квартирі?А як офіцер.трошки вищий за Гриценка скажу:це не був міністр...і не розказуйте дурниць,офіцери наїлися його наказів.Бездарність під назвою стратег і науковець...Сьогодні він виступає в ролі такого собі брехуна і соромно таке слухати від військового...Гідні офіцери так себе не ведуть-гідні офіцери мають честь і її відстоюють
Подорожній 2012.07.26, 09:25
"Ложка дьогтю псує діжку меду". Це значить, що офіцер може скільки завгодно служити вірно, але раз оступившись повинен... Правильно, щонайменше відійти в сторону. Але Гриценко давно не офіцер - він політик. То про яку мораль, люстрацію, роль Президента Ющенка в історії України він меле? Тріпло.
філософ 2012.07.26, 13:40
От поясніть мені захисники Ющенка...раз Юлька сяка-так,то якої мами він разом з нею в 2004 р об"єднався,навіщо Юльці було надривати голос в підтримку Ющенка,який в той час їв суші на дачі в Сацюка.А через 5 років,оцей сраний Ющенко кинув Україну під ноги Януковичу і тепер ми всі відчуваїмо "покращення" кожний день.Для чого стояли на майдані мільони людей,мерзли і не доїдали...для того,щоб Ющенко відправив Юльку у відставку через Порошенка(який зараз з Януковичем)і призначив тоді прем"єром Януковича...Ми за це стояли на майданах???Все,що ми зараз маємо,то все "заслуга" Ющенка...який до речі не цурається державної дачі...за наш кошт.
Подорожній філософу 2012.07.26, 13:57
Тобі Встид уже розтлумачив, що ВОНА, будучи Премєр міністром, хіхікала, разом з Путімим з твого Президента, а, отже, і з тебе, і з мене. Мій висновок: такій не місце серед наших провідників. Що тут ше треба пояснювати!
Юрий 2012.07.26, 14:02
К сожалению, Гриценку А.С.нужно было родиться на 20лет позже. Ведь сейчас люди хотят вибрать добрых бояр, что будут ими управлять справедливо, а не людей которые готовы отдать свои знания и опыт для того, чтобы народ сам имел право хотя-бы немного иметь влияние на власть и после выборов. Увы, но но у нас значительной части общества не нужна ,,справедливость за которую нужно бороться'' Их правило:,, лишь бы хуже не было'', и этим они оправдывают свою трусость. Попросту говоря, пусть кто то погибнет за нас, а мы люди маленькие, трусливые перед властью, но смелые на кухнях. И нас еще называют великим народом
читатель 2012.07.26, 14:46
Читал его биографию: адекватный, здравомыслящий человек. Довольно редкое сочетание (у нас в стране) военного и в то же время умного человека. Нормальный мужик. Без понтов. После перебывания на разных должностях, не оставил после себя отрицательных впечатлений.
для філософа пише Встид.. 2012.07.26, 16:53
Філософе,файний ти чоловік і бачу цікавишся подіями в державі,але зрозумій без злоби,Юлька це людина Лазаренка і підсунули її до майдану спеціально і вчасно,не йшла вона туди із-за любови до України,не знає ВОНА і не любить ні українців ні Україну-це жидівський викидок,який працює на ПУТІНА.Господь дав народу ще один шанс,і дає можливість людям зрозуміти,що юлька не для УКРАЇНИ-тому ВОНА в Харкові.Думайте і шукайте інші шляхи і інших лідерів-ми ж є мудрий народ і вийдемо з цієї біди,але без юльки-бздюльки-АМІНЬ.
так 2012.07.26, 23:30
http://www.pravda.com.ua/columns/2012/07/26/6969585/
філософ 2012.07.26, 23:35
Подорожньому...про ситуацію з літаком мені відомо...був би нормальний президент не забрав би літак з під носа у прем"єра,котрив мав заплановану зустріч.А якщо хочете ,щоб прем"єр адекватно реагував на слова Путіна,то не треба кожен день було обс...ти свого ж прем"ра,або взагалі не призначати її на посаду прем"ра.Ви напевно в курсі,що п.Дубина мав підписати контракт на російський газ по ціні 124 чи 134 долари за 1000 кубів,але в останній момент наш пРЕЗИДЕНТ його відкликав...може поясните чому ??? Поясніть мені чому Ющенко мовчить про "харківські угоди" про мовний закон...де той наш "народний президент" за якого ми оч..о рвали??? Сидить на державній дачі і далі їсть суші...з Сацюком....Пане "Встид" скажіть,а у вас є прилад який вимірює любов до України і ви заміряли ним нелюбов Юльки і любов Ющенка???Тимошенко в політиці ще 1999 року,коли нам як плебеям світло подавали по дві години,тоді вона на посаді віце-прем"єра з питань ПЕК припинила це ганебне явище...тоді,коли Ющенко кучму батьком називав...треба підмітити,що "син" далеко переплюнув свого "батька".Пане "встид" не говоріть загальними фразами " не любить Україну","працює на Путіна","вона в Харкові"....говоріть фактами,а то ви як баба на базарі. Я не є прихильник Тимошенко,але те ,що з Україною зробив Ющенко для мене особисто є велика трагедія і просто "валити" все на Тимошенко,як це робить Ющенко,може тільки політичний імпотент.
філософ 2012.07.26, 23:53
до "Так" підписуюсь під кожним словом яке сказав Павличко...
Василь І. 2012.07.27, 00:28
Підтримую коменти нікнеймів "Юрий" та "Читатель". Приїзд Гриценка не залишився поза увагою навіть Фіртки. Це свідчить про об"єднання опозиції не лише на рівні київських політиків, а й на рівні Станіславова. "Полкуша-нєудачнік" - у Вашому коменті багато образ і особистого горя. Може Вас звільнили з войска ? Чи іншим чином образили ? Який біль душевний Вас мучить ? Впевнений, що читачі Фіртки проконсультують Вас. Допоможуть. Я - теж. Не розчаровуйтесь у житті.
Подорожній філософу 2012.07.27, 10:22
Ви в курсі, що Дубина підписав чисті аркуші паперу? Але "счас не об этом". Я просто пробую сказати про загальновідомі та непростимі українському посадовцю помилки. У Юльки вони, крім загальної шкоди, смердять зневагою до українців.
Подорожньому 2012.07.27, 14:15
Справжні мужчини з жінками не воюють.Тим більше в інтернеті
лєший 2012.07.27, 16:33
"Усі люди з гідністю,не будуть голосувати за цей конгламерат-збореще брехунів і пльотників.які були на майдані,які були підспівувачами і тою компашкою,що так само є тими учасниками всього,що зараз так ревно критикують". ПІДТРИМУЮ. Нехай за себе відповість він особисто не прибиральником був а МІНІСТРОМ оборони.
Г.Б.Карась 2012.07.29, 10:08
Молодець А.Гриценко, що обєднався в одну партію "УП", з І.Насаликом. А хто Насалика не знає? Шахрай і зрадник, - це Насалик,злодій і перебіжчик, - це Насалик.
Я 2012.07.29, 12:20
Що ж, чим більше ми гриземось щодо опозиційних політиків-лідерів, тим більше потирають руки бандити в краватках, які прибрали всю владу, економіку і судову систему в свої мохнаті лапи, розбудовують собі тут і закордоном різні межигір*я, мають нас і все українське за ніщо. А тут хтось сперечається чи любить Юлька Україну чи ні. Ну-ну! Ще трохи покористуйтесь відносною свободою в інтернеті, а далі шлях до Білорусі чи Китаю, а може й до Півн. Кореї... В 2004р. тільки тому, що діяли усі разом (Тимошенко, Ющенко, Гриценко, тисячі інших.) нам заледве вдалось вирвати владу з клану проросійських комуністів-капіталістів Кучми, Януковичів, Ахмєтових... І Ющенко міг стати УКРАЇНСЬКИМ президентом. А зненавиділи ми його за: 1. Розігнав, втратив усіх сильних політиків - союзників. 2. Не посадив у тюрми тих, кого обіцяв. 3. Дав слабину по багатьох принципових речах, наприклад погодився здуру на зміну конституції і зменшення прав президента (Янукович в 2010р. це швидко виправив для себе, любимого). 4. Оточив себе пройдисвітами і ставлениками регіоналів. 5. Гризся з Тимошенко на порядок більше ніж з явними антиукраїнськими бандитськими силами. Привів на прем*єрство того ж Януковича. 6. Допоміг регіональній банді прийти до влади в 2010р., яка її швидко монополізувала. 7. Головне: Посіяв в українцях колосальну зневіру в можливості побудови справедливої, ефективної української держави. А тепер має наглість висуватись на вибори за повної підтримки влади, з єдиною метою - відтягти на себе 1-2% голосів недалеких українців і тим допомогти втриматись при владі януковичам! (Як, доречі й Королевська) Прощають помилки і навіть слабість, НЕ ПРОЩАЮТЬ ЗРАДУ!!!
філософу--------------------ура! 2012.07.29, 19:29
Ой там зібралась бідна голота................ і так далі,ми дочекалися і сперечатися не буду,але,якщо в нашій державі окремі самописці вважають Юльку "спасителькою ",то це повний..............ц,це говорить,що освіченість нуль,не кажу вже про рівень цивілізації.Юлька хитра баба,це зрозуміла і осідлала часточку бідненького,дурноватенького хлопа і їздить по вухах.Хочете,щоб було так?прапор в руки!Як казали колись"йому плюють в очі,а він каже,що то дощ падає",значить ми приїхали.В Україні немає мудрих хлопів,одні лизуни....,тоді смачного вам лизаки!!!!!!!!!!!!!!
Василькові! 2012.07.29, 19:45
Земляче!особисте горе у всієї УКРАЇНИ.До влади преться ГОРЕ-Шмулька,і ось,як вже страхають,що будуть всі їхати в Білорусію,Корею,Китай.Думаю,що прийде час і побачите,який патріот стане Гриценко,Юлька,...світер-Турчинов(українець ну просто породистий),так що, прошу пана до родини...ой,ой любі мої,ну ви такі ЛЮБІ,що так і хочеться ...бідаки,бідаки!!!!!!!!
13.03.2026
Павло Мінка

Лісова мафія та злочини проти природи: ексклюзивні дані від поліції та прокуратури — спеціально для Фіртки.  

2292
09.03.2026
Вікторія Матіїв

У розмові з Фірткою Надія Левченко розповіла про шлях до сцени, пам’ятні ролі, режисерський дебют та те, як війна змінила її творчість і ставлення до мистецтва.  

1114
04.03.2026
Вікторія Косович

Від оборони Києва до боїв на Донбасі, від поранень і втрат до психологічної реабілітації та роботи в Офісі Омбудсмана — ветеран Максим Кремінь в інтерв'ю розповів Фіртки про службу, труднощі повернення та те, що справді потрібно ветеранам після війни.

1420 1
01.03.2026
Вікторія Матіїв

«Він був неймовірно цілеспрямованим. За що б не брався — усе в нього виходило. Прекрасно малював, обожнював читати. Займався спортом», — згадує Наталія Погоріла свого чоловіка, полковника Повітряних сил Юрія Погорілого.  

2298
22.02.2026
Павло Мінка

Ексклюзивні дані поліції — спеціально для Фіртки.  

3761
18.02.2026
Діана Струк

В інтерв'ю журналістці Фіртки Тарас Прохасько розповів про дитинство, вибір біології замість радянської літературної школи, роль письменника під час війни та значення премій для творчого життя.

2722

Конфесійні зміни у Красноїльській церкві почалися з поминання російського патріарха та розповсюдження нових, друкованих Церковних календарів.

763

Згідно Книги Пророка Ієзеркіля (книги 38, 39) «Остання Битва Кінця» має відбутися між Ізраїлем та «Гогом з землі Магог (Півночі) та полчищами персів, ефіопів і лівійців при ньому».

2513

Багато людей використовують мобільні застосунки, щоб підтримувати релігійні практики, молитися, читати священні тексти або отримувати духовну підтримку щодня. Кожна із відомих церков чи відомих релігій створює мобільні застосунки для своїх вірян.

933

«12 лютого сего року відбуло ся інавгурацийне представленє нового нашого «Товариства «Українського народного театру ім. І. Тобилевича». Йшла вистава столітньої, та мимо сього все сьвіжої і молодої «Наталки Полтавки», - свідчить 42-е число газети «Діло» 1911-го року.

1381
10.03.2026

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

2477
04.03.2026

Добра тарілка — це не дієта, а насолода: страви, які радують очі, душу і живлять тіло. Навіть простий перекус може стати маленьким ритуалом, що заряджає позитивом на кілька годин уперед.  

2545
27.02.2026

Люди часто звикли пов’язувати втому з недосипанням чи стресом, але не менш вагомим чинником є харчування. Те, що ми кладемо на тарілку, безпосередньо впливає на рівень енергії, концентрацію та працездатність.  

3133
10.03.2026

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

19919
05.03.2026

Зустріч відбудеться у першу суботу місяця, 7 березня, біля чудотворної ікони Богородиці. Мета заходу — духовно об’єднати вірян у молитві за Україну, за подолання особистих труднощів та довірити їх Непорочному Серцю Богородиці.

1453
03.03.2026

Перша заповідь Божого Закону нагадує: не можна ставити на місце Бога ні людей, ні речі, ні будь-які сили.    

21450
27.02.2026

Церква критично ставиться до ворожіння та будь-яких чарів. Усі вони — тяжкий гріх.

9255 1
10.03.2026

Письменник і журналіст Олег Криштопа став лауреатом Шевченківської премії. Також у номінації «Театральне мистецтво» нагороду отримала режисерка Оксана Дмітрієва.  

798
12.03.2026

Опитування проводилося з 2 по 6 березня. В ньому взяли участь 1200 осіб.  

718
09.03.2026

В Угорщині 12 квітня вибори до парламенту. Останні соціологічні дослідження свідчать, що партія антиукраїнського та антиєвропейського прем’єр-міністра Віктора Орбана «Фідес», яка багато років при владі, має реальні шанси вибори програти.

1453
02.03.2026

Колишній спеціальний посланець Трампа генерал Кіт Келлог розповів, чому Путін насправді в пастці і чому підхід Білого дому до російсько-української війни як до бізнес-угоди є стратегічною помилкою.  

1232
22.02.2026

«Поки Путін у відчаї зволікає, час на боці України. Росія зазнає непомірних втрат наближаючись до четвертої річниці війни», — так описує ситуацію в російсько-українській війні британська The Telegraph статтею колумніста Самуеля Рамані.

1614