Супрун розповіла, як уберегтися від похмілля

Виконувачка обов'язків міністра охорони здоров'я Уляна Супрун розповіла, що для того, щоб зменшити шкоду від випитого спиртного, потрібно пити більше води й не змішувати алкоголь із газованою водою.

Про це йдеться на її сторінці у соцмережі, інформує Фіртка.

Один з поширених лайфхаків, аби вберегтися від похмілля та швидкого сп‘яніння у святковий період — з‘їсти жменю активованого вугілля перед тим, як пити або вже після вживання алкоголю.

Чи працює цей метод?

Активоване вугілля може зв‘язуватись з токсичними речовинами, але не усіма. Його часто застосовують в разі отруєння. Вугілля працює як своєрідна губка, що швидко всмоктує та зв‘язує речовини, до прикладу, ліки або токсини. Через це токсичні речовини не встигають всмоктатись в шлунково-кишковий тракт, а згодом виводяться з організму природним шляхом.

Ідея, що вугілля може зв‘язуватися з алкоголем та перешкодити його потраплянню в кров — може виглядати логічно. Але жодних наукових доказів, щодо такого ефекту не існує.

Є невелике клінічне дослідження, що навпаки вказує на відсутність будь-якого ефекту. Учасники дослідження двічі вживали однакову дозу етанолу. Перед другим разом вони прийняли 24 таблетки (понад 2 блістера) активованого вугілля. Цікаво, що після вживання активованого вугілля, концентрація алкоголю в крові залишилась така сама як і без нього. Тобто, по суті, вживання вугілля нічого не змінює.

Це відбувається тому, що алкоголь дуже швидко всмоктується в шлунку, та й взагалі вугілля його не адсорбує. Тому заїдати алкоголь купою активованого вугілля неефективно.

Є більш дієві способи, як можна зменшити шкоду від вживання алкоголю:

Пийте воду. Алкоголь має сечогінний ефект, тому поповнювати водний баланс необхідно. Пиття води допоможе уникнути дегідратації та потенційно зменшити кількість випитого алкоголю.

Не пийте алкоголь на голодний шлунок. До речі, вуглеводна їжа може допомогти зменшити інтоксикацію організму. І справляється з цим краще, ніж білкова їжа.

Намагайтесь не змішувати алкоголь з газованими напоями. Алкоголь в поєднанні з ними швидше всмоктується в кров, тому можна й швидше сп‘яніти. Краще поєднайте алкоголь з фруктовими соками чи водою.

Пам’ятайте, що жодна пігулка не позбавить вас від наслідків надмірного вживання алкоголю. Перевірений спосіб, аби їх уникнути — їсти збалансовану їжу та не перебирати з кількістю алкоголю.


31.12.2018 2613
Коментарі ()

11.08.2026

Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН знову опинилася в центрі уваги.  Ще у серпні 2025 року Фіртка публікувала розслідування про можливі зловживання із державними землями та діяльність посадовців установ НААН. 

144
31.07.2026
Вікторія Матіїв

Віталій Олійник на позивний «Грач» служив у 68-й окремій єгерській бригаді. Після мобілізації чоловік пройшов навчання, вирушив на Донеччину, а вже під час першого бойового виходу загинув. Понад рік сім'я жила між надією та невідомістю, поки не отримала остаточне підтвердження його загибелі.

2689
26.07.2026
Катерина Гришко

На Івано-Франківщині одночасно зростає кількість зареєстрованих безробітних і посилюється дефіцит працівників. Бізнес шукає людей для виробництва, будівництва, транспорту, медицини та сфери обслуговування, однак закрити вакансії стає дедалі складніше.

1546
19.07.2026
Тетяна Ткаченко

Викладач Карпатського національного університету імені Василя Стефаника Юрій Довган не мріяв стати героєм. Просто вважав, що не має права залишитися осторонь. Провів останні пари, попрощався зі студентами й пішов шукати шлях до війська. З п'ятої спроби його прийняли. Про службу в Силах оборони, труднощі після звільнення з армії, адаптацію та роботу зі студентами ветеран розповів журналістці Фіртки. 

2801
16.07.2026
Павло Мінка

Як під шумок відставки уряду Рада переписала статтю 301 Кримінального кодексу, прибравши заборону на "доросле кіно".

1928
11.07.2026
Ігор Бартків

Цього тижня The Economist віддав обкладинку одному з найбагатших росіян і провів із ним майже 60 годин у розмовах.

1974

Слабкі тіла завжди статистично переважали, і наша доба не є в тому винятком.

199

Іноді можна зустріти думку, начебто багатство та добробут людини — це благословення Бога, а бідність і нужда — навпаки.

642

Десь на початку місяця у 1991-му на проспекті Шевченка я випадково зустрівся з Сашком Кривенком і він, після короткого – «чим займаєшся?» - запропонував мені написати невелику статтю.

777

Картинка, коли 16-річні дівчатка хором кричать «Сирок – геть!» — то це не лише щира емоція, але і, очевидно, технологія. А ще якась колективна нам ганьба.

2010
06.08.2026

Війна та постійний стрес істотно впливають на харчову поведінку українців.  

29430
02.08.2026

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

11318 2
28.07.2026

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

5319
09.08.2026

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав восьмого серпня іменував трьох священнослужителів Коломийської єпархії митрофорними протоієреями.

958
07.08.2026

У Ватикані повідомили про те, що Святіший Отець Лев XIV поблагословив рішення Синоду Єпископів УГКЦ про обрання отця Терентія Василя Цапчука, ієромонаха Чину святого Василія Великого, Єпископом-помічником Бучацької Єпархії УГКЦ.

1262
05.08.2026

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

23542
02.08.2026

Цьогоріч проща на Крилоську гору була особливою, адже вірні та духовенство відзначають 20-ліття відновлення акту коронації чудотворної ікони. Як і останні кілька років, основний намір паломництва — безперервна молитва про мир та перемогу України у війні.  

1765
11.08.2026

Сербський аналітик Орхан Драгаш у своїй статті на Хвилі стверджує, що прийом Зеленського в Сербії за кілька місяців до дострокових виборів коштував прем’єр-міністру Вучичу підтримки всередині країни. Прем’єр Сербії усвідомлював це, але все ж пішов на таку зустріч. Чому?

69
29.07.2026

Зеленський змінює настрій у Вашингтоні, — стверджує видання Politico. Такі висновки видання робить за результатами перебування в США президента України, де він зустрівся з Дональдом Трампом в Білому Домі, відвідав похорони сенатора Ліндсі Грема (автора закону про «пекельні санкції» США щодо Росії) та виступив перед сенаторам обох партій — республіканцями та демократами.

1005
23.07.2026

Росія щораз більше стикається з наслідками повномасштабного вторгнення в Україну. Про це пише The New York Times в статті-аналізі книги доктора Анни Нотте «Ми переживемо їх: Глобальна кампанія Путіна з метою перемогти Захід».

1319
14.07.2026

Із дев'яти народних депутатів, обраних від Івано-Франківщини, п'ятеро підтримали документ, одна депутатка утрималася, ще четверо не підтримали його різними способами.

2292