На виконання розпорядження міського голови «Про створення комісії для здійснення контролю за харчуванням дітей у навчальних закладах міста» 16 березня здійснено вивчення стану організації харчування учнів у ЗШ №13.
Послуги з організації гарячого харчування у даному закладі надає приватний підприємець Копчак Микола Васильович, інформує Фіртка з посиланням на на управління освіти.
У ході вивчення виявлено численні порушення.
Примірне двотижневе меню погоджене Івано-Франківським міськрайонним управлінням Держсанепідемслужби в Івано-Франківській області 01.02.2016р. окремо для учнів 1-4 класів (сніданок, обід) та для учнів 5-11 кл. (сніданок, обід). Щоденне меню-розклад складене єдиним для учнів 1-4 та 5-11 класів (сніданок, обід), не враховано вікові групи, наведені в нормах харчування.
На час перевірки (9.00 год.) в інформаційному кутку було представлене щоденне меню-розклад минулого дня (15.03.2016р.). На вимогу членів комісії щоденне меню-розклад на 16.03.2016р. було представлене після сніданку. Дане меню укладене заввиробництвом Андрощук М.М., погоджене приватним підприємцем, підписане медичним працівником школи Франчук У.В.
Бракераж приготовленого сніданку проведено своєчасно медичним працівником, про що свідчить запис у журналі бракеражу готової продукції.
Калькуляційні картки страв частково систематизовані. Укладено та затверджено графік видачі їжі учням школи.
Списки учнів, котрим необхідне дієтичне харчування, укладені медичним працівником Франчук У.В. (за списком 28 учнів). Заяви батьків на згоду забезпечення дітей дієтичним харчуванням відсутні. Дієтичне харчування не організоване.
Спостерігається невідповідність:
- вагових норм у примірному двотижневому меню, щоденному меню – розкладі, контрольній порції та виданій порції учням;
- вартості сніданків;
- страв, виданих учням для споживання.
Хімічний склад раціону значно перевищений за вмістом вуглеводів.
Порція сніданку вартістю 11,00 грн.: три смажені оладки, политі варенням, бутерброд з маслом і твердим сиром, 200г какао з згущеним молоком.
Не проводиться контроль температурного режиму їжі, яка видається учням.
Асортимент буфетної продукції складає 7 найменувань страв, серед них бутерброди - 10 видів. На день перевірки у наявності був один вид – бутерброд з маслом і твердим сиром.
За кількістю та асортиментом у шкільному буфеті переважають фасовані кондитерські вироби (19 найменувань, що становить 68% від загального асортименту страв); 14% від загального асортименту становлять вироби власного виробництва (салати - 7%, випічка – 7%).
Буфетна продукція (два види салатів власного виробництва) зберігаються без холодильного обладнання. В асортименті кондитерських виробів наявні продукти, до складу яких входять харчові добавки.
Використовується бутильована негазована сертифікована вода, яка знаходиться у приміщенні обідньої зали. Посуд для води відсутній.
Кип’ячена вода з лимоном без встановленої дати приготування, сумнівної якості. Оформлено куток споживача з необхідною інформацією для батьків, педагогів, учнів. На час проведення перевірки книги відгуків та пропозицій на видному і доступному для споживачів місці не виявлено.
Договори на постачання продуктів харчування представлені. Супровідні документи на продукти харчування частково представлені, потребують чіткої систематизації.
Продукти харчування зберігаються у пристосованому приміщенні. Стан приміщення незадовільний. В одному приміщенні виявлено: продукти харчування (яйця, родзинки), встановлено м’ясорубку, на якій готувався фарш, два брудні (зовнішня і внутрішня поверхні) холодильники, електросковорідку.
В холодильній камері виявлено молочні та м’ясні продукти; в морозильній камері – заморожені продукти невстановленого походження.
Робочі столи на харчоблоці частково марковані. Продукти харчування розміщені хаотично.
Приміщення для миття посуду у незадовільному стані (підлога брудна, на підлозі – залишки сміття, у ванні серед брудного посуду виявлено тарілку з котлетами невідомого терміну приготування; поряд з чистим посудом зберігається брудний та неякісно помитий посуд).
У наявності єдині терези з визначеним терміном повірки. Термін використання дезінфікуючих засобів протермінований. Не представлені супровідні документи на підтвердження їх якості.
Інвентар для прибирання наявний, однак, не маркований, брудний.
Місце його зберігання – приміщення для миття посуду. Прибирання не проводиться належним чином. Одяг працівників харчоблоку: фартухи синього кольору, білі ковпаки. У наявності один рушник поряд з місцем для миття рук.
Шкільна їдальня розташована у цокольному приміщенні. Спостерігається часткова задимленість приміщення харчоблоку та обідньої зали. Витяжна вентиляція не функціонує належним чином. Обладнання застаріле та потребує заміни.
Стан приміщення обідньої зали задовільний.
Наявний частково неякісно помитий посуд. Налите у горнятка без вушок гаряче какао викликало незручність у дітей.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Комісія з контролю харчування дітей виявила порушення у франківській школі №28