Перевізник на мільйон гривень

 

/data/blog/97579/ca105a9977ac67af4d04355058ba7a4c.jpeg

 

В Україні сформовані дві невдоволені категорії – перевізники та пасажири. Одні, фірми-перевізники, завжди скаржаться на погані дороги, постійно зростаючи ціни на пальне, паливо-мастильні матеріали, запасні частини, гуму, низьку плату за проїзд та пільговиків.

 

Невдоволені.

 

Друга ж, пасажири, скаржаться на низьку культуру обслуговування, якість та високу ціну перевезень. Кожного року перевізники вимагають підняття тарифів на перевезення подаючи регуляторні акти та розрахунки в яких вказують, що вказаний тариф на проїзд у міському транспорті буде відповідати економічно обґрунтованим витратам підприємства-перевізника і після цього робота буде якісною, а також зросте культура обслуговування пасажирів. Ціни на перевезення зростають, а якість лишається незмінна.

 

Фірми-перевізники постійно невдоволені встановленими тарифами на перевезення. Проте, мало хто залишив цей бізнес. Навпаки, за ринок перевезень йде постійна конкурентна боротьба.

 

У 2015 році Львівське комунальне АТП-1 подало на розгляд Львівській міській раді розрахункові витрати, де вартість перевезення одного пасажира становить в середньому 4,05 грн. В розрахункових витратах ТзОВ «Фіакр-Львів» - 5,95 грн., ТзОВ «Успіх БМ» - 6,91 грн., ТзОВ «Міра і К» - 6,09 грн., ПАТ «Львівське АТП 14630» - 5,99 грн. Проте, рішенням Львівської міської ради був встановлений тариф на перевезення пасажирів в 4,00 грн. До речі, майже в усіх містах України тариф єдиний.

 

Збиток чи неотриманий прибуток?

Перевізники постійно жаліються на те, що втрачають багато грошей на пільговиках і місцева влада не відшкодовує їм понесені витрати в повному обсязі.

 

У 2015 році Львівське комунальне «АТП-1» щомісяця отримувала 232 тис. гривень субвенцій на пільгові перевезення. (Дані з сайту e-datahttp://spending.gov.ua/). Що становить 2 млн. 784 тис. гривень на рік. ПАТ "Львівське автотранспортне підприємство» - 2 млн. 320 тис. грн., ТзОВ «Фіакр-Львів» - 2 млн. 273 тис. гривень на рік, ТзОВ «Міра і К» - 1 млн. 308 тисяч гривень на рік.

 

Але, найбільшу компенсацію отримують перевізники електротранспортом: трамваї, тролейбуси. ЛКП «Львівелектротрансу» за жовтень-грудень 2015 року Львівська міська рада відшкодувала за пільгові перевезення 2 млн. 653 тис. гривень, що складає біля 11 млн. в рік.

 

Сумському КП СМР «Електроавтотранс» відшкодовано з міського бюджету біля 38 млн. гривень на протязі року. Цікавим є те, що понад 100 тисяч гривень пішло на відшкодування пільгового проїзду Почесним донорам м.Суми згідно рішення №3761-МР від 26.11.14 р. і лише 30 тисяч гривень на пільговий проїзд студентів денної форми навчання.

 

Івано-Франківське КП «Електротранс» у 2015 році отримало біля 14 млн. гривень з міського бюджету. І це враховуючи те, що собівартість перевезень пасажирів електротранспортом є економнішим, а тариф на перевезення складає біля 2 гривень.

 

До речі, в Сумах та Івано-Франківську лише ці комунальні підприємства отримують відшкодування з бюджету. Інші фірми-перевізники працюють без відшкодування витрат. Це говорить про те, що тариф в 4 гривні є цілком вигідним для фірм-перевізників.

 

В м.Коломиї ПАТ «Коломийське АТП» кожен рік отримує більше 2 млн. гривень з міського та районного бюджету. Проте, автопарк підприємства за останні роки суттєво не змінювався. Не змінилися і якість та культура обслуговування пасажирів фірм-перевізників.

 

Якщо вірити даним документа «Розрахунок суми компенсації виплат за пільговий проїзд … за вересень 2015 року», яке надало ПАТ «Коломийське АТП» до Управління праці та соціального захисту населення м.Коломиї (УПСЗН), то за місяць вони перевезли 147 272 пасажира. З них 67 665 пільговиків, що становить майже 49%. Сума компенсації – 236 828 грн. (тариф на проїзд в м.Коломиї – 3,50 грн.)

 

Проте, міське УПСЗН відшкодувало лише 112 тис. гривень згідно нормативів. Цікавим є те, що в бюджеті управляння закладено лише 1 млн. гривень на виплату компенсацій цьому підприємству. Що ж виходить?

 

Коломийське АТП має в рік 3 млн. 344 тис. гривень виручки від проїзду пасажирів та 1 млн. гривень компенсації з бюджету, що разом – 4 млн. 344 тис. гривень. Проте, 1 млн. 842 тис. гривень збитку від неотриманої компенсації за перевезення пільговиків. І так не один рік, що є дивним у бізнесі. Це біля 30% прямих збитків. Чи все ж таки неотриманого прибутку? А це зовсім інші речі.

 

Епілог

Необлікований проїзд пільговиків і надалі буде сприяти вимиванню коштів з бюджету. Суми компенсаційних виплат фірмам-перевізникам з державного бюджету будуть залежати від того, як раз на квартал проведуть контрольну перевірку представники управлінь соціального захисту населення чи департаменту соціальної політики і який коефіцієнт їм нарахують. (коефіцієнтів співвідношення кількості безплатних пасажирів до платних, - Ред.).

 

Судячи з отриманих сум - нараховують добре. Щодо комунальних підприємств, то отримані кошти завжди можна вивести в «кишеню». Але це інші схеми.

 

 

 

 

 

 

Євген Гапич, для ФІРТКИ


23.01.2016 Євген Гапич 2378 1
Коментарі (1)

Serg Svk 2016.01.27, 21:09
хтось хоч раз задумувався про проведення обліку пасажиропотоку? квитки як не давали так і не дають. "хош то візьми..." не треба нічого видумувати, все давно придумали і воно прекрасно працює. система електоронного розрахуну та система тогож електронного контролю. і не хай потім хтось скаже що вони (перевізники) працюють собі на збиток.
23.04.2025
Дарина Кочержук-Слідак

Прокуратура вважає, що ділянки закладу незаконно передали підприємцям нібито для практичних занять учнів, але насправді їх використовували для вирощування врожаю на продаж. Фіртка провела журналістське розслідування щодо цих випадків, зокрема розглянула судові документи. З цими ексклюзивними матеріалами ознайомимо читачів.

617
21.04.2025
Лука Головенський

Де саме в Мюнхені були вбиті агентом КДБ Степан Бандера та Лев Ребет, де знаходилися офіси ОУН, Антибільшовицького Блоку Народів, газетні редакції та проживали Ярослав та Ярослава Стецьки, — про все це у нашому сьогоднішньому дослідженні.

1545
16.04.2025
Тетяна Ткаченко

Про свій шлях у війську, байдужість тилу, сучасні методи мобілізації, терміни служби та історії з війни, які залишили глибокий слід у пам’яті, капітан медичної служби, командир кейсевак-групи 1 батальйону 93-ї бригади Олександр Соколюк розповів  журналістці Фіртки.

3120
12.04.2025
Вікторія Матіїв

Про шлях до Христа, як розрізняти Божу волю від власних бажань, сумніви щодо віри, значення Пасхи та як зберігати духовний спокій під час війни, журналістка Фіртки поспілкувалася зі священником Василем Савчином, який служить в парафії святих Кирила і Методія, Лемківської церкви в Івано-Франківську.

2130 3
09.04.2025
Діана Струк

Про  долю малокомплектних шкіл на Івано-Франківщині, освітню реформу, інклюзивне навчання, виклики та перспективи в освіті, Фіртка поспілкувалася з директором Департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОВА Віктором Кімаковичем.

4236
07.04.2025
Олег Головенський

З аналізу декларацій народних депутатів з Івано-Франківщини сьогодні Фіртка розпочинає цикл матеріалів про декларації депутатів, політиків, службовців, силовиків та суддів Прикарпаття.  

6003

Гори не знають політики. Живуть вони поза категоріями лівих і правих, в тих краях, де закінчується система політичних координат, і де розквітає гірський едельвейс, де живуть часи лицарської величі Німеччини, що лише чекають свого часу.

456

Хто уникає позиції перед лицем зла — вже займає позицію. І не на боці добра.

444

Нам фактично  все відомо про смерть Ісуса Христа. А як закінчилось життя його найближчих учнів відомо дуже мало. Хоча кожен з них суттєво доклався до проповіді християнської віри та її поширення.  

426

В цікаві часи живемо. Яке покоління могло ще б спостерігати «Армагедон онлайн» (або ж сингулярний перехід) — хто його знає що вийде? Щодня новини, яких колись вистачало б на десятиліття…

530
23.04.2025

Перекуси повинні бути корисними, поживними та здоровими. Це своєю чергою допоможе залишатися в тонусі та бути продуктивними.  

10069
18.04.2025

Порівняно з 2024 роком, більшість товарів подорожчали.

882
16.04.2025

Від початку року ціни зросли на 3,4%. Для порівняння, по Україні в цілому інфляція у березні становила 1,5%, а з початку року — 3,5% (без урахування тимчасово окупованих територій та зон бойових дій).  

845
22.04.2025

Видання The Week UK з посиланням на колишнього секретаря померлого папи Франциска включило 45-річного кардинала-українця Миколу Бичка з Австралії в перелік кандидатів на посаду нового Папи Римського.

581
19.04.2025

Які продукти обов’язково мають бути у великодньому кошику, а що освячувати не варто, журналістка Фіртки розпитала у священника Василя Савчина.

2444
17.04.2025

Сьогодні, 17 квітня, християни відзначають Чистий четвер — особливий день у Страсному тижні, який символізує очищення тіла й душі напередодні Великодня.  

878
13.04.2025

Квітна неділя — останній день перед Страсним тижнем. Щороку навесні християни святкують особливий день — Вербну неділю.  

1207
23.04.2025

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.  

34169 1
24.04.2025

У Лондоні тривають знижені до робочого рівня переговори між Великою Британією, США, Україною, Францією та Німеччиною щодо мирного плану припинення російсько-української війни.  

324
21.04.2025

Наступного тижня команда американського президента Дональда Трампа вирушить до Лондона для перемовин щодо перемир’я в Україні.  

427
18.04.2025

Президент Володимир Зеленський застерігає, що держава-агресор готується до завдання нових ударів по українській енергетичній інфраструктурі.  

768 2
16.04.2025

Президент США Дональд Трамп відмовився передати Україні системи Patriot, навіть попри пропозицію придбати зброю за 50 мільярдів доларів.    

950