У ДТП гине утричі більше українців, ніж в АТО

 

/data/blog/102939/19c87fa4d13076713311efada8a30738.jpg

 

Втрати українців у автопригодах перевищують кількість загиблих в АТО.

 

"За минулу добу загинуло - 18, травмовано - 65". Це не зведення із зони проведення антитерористичної операції. Це щоденне повідомлення Управління безпеки дорожнього руху Міністерства внутрішніх справ. Втрати в дорожньо-транспортних пригодах за рік, більш ніж втричі перевищують кількість загиблих в АТО за той же період, пише газета "Експрес".



У 2015 році, згідно із статистикою, Україна втратила у ДТП 3970 осіб, травми отримали 31467 людей.  Майже кожних дві години в Україні в автопригоді гине людина.

Для порівняння, з 1 січня по 31 грудня 2015 року в зоні АТО на Донбасі загинуло 1115 українських бійців.

Тож виходить, що рухатися українськими дорогами та вулицями небезпечніше, ніж служити в АТО?

До речі, статистика подає і винуватців. 2334 людини загинули з вини водіїв, 466 - з вини пішоходів. 26 смертей сталося в автопригодах за умов незадовільного стану доріг, 9 людей загинуло в ДТП з вини власників вулично-шляхової мережі. У ДТП з вини дітей загинуло 43 людини.

Найпоширенішою причиною смертельних ДТП є перевищення швидкості руху - 1181 загиблий, виїзд на смугу зустрічного руху - 400, порушення правил маневрування - 371, нетверезий стан - 317, перехід проїжджої частини у невстановленому місці - 278, неочікуваний вихід на проїжджу частину - 209.

Найбільше людей гине у зіткненнях - 1049 особи, через наїзди на пішоходів - 1449, наїзди на перешкоди
-- 633 та перекидання -- 429.

-- Чому ж ми втрачаємо на дорогах так багато людей?

-- У нас про ситуацію зі смертністю і травматизмом на дорогах багато хто говорить, але реальних кроків для покращення ніхто ж не робить, -- вважає Валентин Демчук, заступник голови правління ГО “Спілка водіїв”.
-- Хоча розуміння того, що потрібно зробити, є.

-- А що саме може змінити ситуацію?

-- Достатньо проаналізувати ту ж саму статистику. Відомо, що великий відсоток смертей в ДТП - через перевищення швидкості, через керування в нетверезому стані, через поганий стан доріг. Тож зрозуміло, якщо автопригода, наприклад, сталася через те, що дорога у вибоїнах, то постає питання про бездіяльність органів влади з ремонту доріг. Якщо автопригоди стаються через порушення з боку учасників дорожнього руху, то треба посилювати контроль та відповідальність.

-- У багатьох областях з’явилася нова патрульна поліція. Думали, що водії порушують правила, бо від працівників ДАІ можна відкупитися. Нові патрульні мали б не брати хабарі, чому ж і після їхньої появи водії далі порушують?

-- Нова поліція свій результат ще, безперечно, покаже. Щоби його побачити, потрібно трохи більше часу. Але й потрібно, щоби ті нові патрульні поліцейські мали більше можливостей.

Для їхньої нормальної роботи потрібна і техніка, щоби вони могли безапеляційно довести водію, наприклад, що той перевищив швидкість, і законодавчі повноваження.
 
Якщо поліцейські будуть мати серйозні важелі впливу на порушників правил дорожнього руху, і водій буде розуміти невідворотність покарання, якщо порушив - маєш заплатити і немало, то буде інша ситуація.

Якщо ми хочемо зробити наші дороги по-європейськи безпечними, то ми повинні мати і європейську відповідальність за порушення правил дорожнього руху.

-- Тобто, відповідальність за грубі порушення має бути жорсткішою?

-- Так, але перед цим треба підвищити якість наших доріг. Щоби водій розумів, звідки береться ця підвищена відповідальність. А якщо в нас неможливо проїхати, не порушивши правила, бо треба обминати вибоїни, то, звичайно, водії не будуть розуміти, за що ж їм підвищують штрафи.

Якщо водій бачить дорогу з нормальним покриттям, нормальну розмітку, тоді він розуміє, за що він відповідає. А не тоді, коли незрозуміло, де можна припаркуватися чи неможливо взагалі поставити автомобіль, коли незрозуміло, як об’їхати яму, або через яму вилітає підвіска і водій має витрачати кошти. Тобто, водіям треба створити всі умови, і тоді з них можна вимагати відповідальності.

-- У статистиці багато ДТП, які сталися з вини пішоходів. Як на них впливати?

-- Даївці майже не карали пішоходів, бо з ними дуже багато мороки. Пішоходи не завжди носять із собою документи, що підтверджують особу. Тож, щоби на пішохода скласти протокол про порушення правил дорожнього руху, треба витратити досить багато часу.

Зараз поліція повинна змінити ставлення і до водіїв, і до пішоходів. Вони мають вважати пішоходів повноправними учасниками дорожнього руху.

Для цього необхідно певний час працювати і в інформаційному плані, наприклад у школах. Тож коли ця комплексна робота буде, пішоходи будуть відповідальнішими.

-- Отже, який основний висновок: як зменшити кількість жертв на дорогах?

-- Доки люди не зрозуміють, що є правила і за їхнє порушення є серйозна відповідальність, нічого не зміниться. Таким шляхом йшла Європа, таким шляхом маємо йти і ми. Іншого нема.



Віктор ДУДАР, газета "Експрес"


29.03.2016 603 0
Коментарі (0)

15.05.2025
Вікторія Матіїв

Про загальну мобілізацію, проблему СЗЧ, залучення до армії молоді та зміни в мобілізаційній політиці, що сприяють обороноздатності України, журналістці Фіртки розповів заступник начальника управління комунікації Оперативного командування «Захід», полковник Олег Домбровський.

117
13.05.2025
Михайло Бойчук

У Верховній Раді запропоновані зміни державного нагляду за місцевим самоврядуванням, але чи відповідають вони європейським стандартам і не є «драконівськими»?  

361
09.05.2025
Діана Струк

Про створення заповідника "Давній Галич", пошук історичних скарбів та як сучасному Галичу повернути втрачену славу, Фіртка поспілкувалася з генеральним директором національного заповідника Володимиром Олійником.

13956 3
08.05.2025
Павло Мінка

Івано-Франківська прокуратура проти Долинського лісгоспу через серійні рубки.  Прокурори встановили, що лісгосп не подбав про належну охорону лісу, через що вирубки відбувалися щороку, починаючи з 2021-го.   

1600
07.05.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки розпитала в керівниці служби у справах дітей Івано-Франківської громади Ірини Рохман, які виклики стоять перед службою, як працюють в умовах повномасштабної війни та яку допомогу можуть отримати діти.  

892
30.04.2025
Олег Головенський

Рейтинг зарплат всіх 62-х міських, селищних та сільських голів Івано-Франківщини. Хто з мерів має банківські рахунки в США та нерухомість в Туреччині, чия дружина заробила в минулому році 20 мільйонів гривень та в кого найбільше автомобілів.

6185

Забобони  або марновірство  — це ті  низинні вірування в певні сили чи предмети, які нібито мають здатність впливати на наше життя.  

655

Гори не знають політики. Живуть вони поза категоріями лівих і правих, в тих краях, де закінчується система політичних координат, і де розквітає гірський едельвейс, де живуть часи лицарської величі Німеччини, що лише чекають свого часу.

1484

Хто уникає позиції перед лицем зла — вже займає позицію. І не на боці добра.

1293

Нам фактично  все відомо про смерть Ісуса Христа. А як закінчилось життя його найближчих учнів відомо дуже мало. Хоча кожен з них суттєво доклався до проповіді християнської віри та її поширення.  

1181
10.05.2025

Здорове харчування не лише підтримує фізичний стан, а й допомагає залишатись стійкими перед труднощами та випробуваннями.  

538
05.05.2025

«Снідай як король» — знайома фраза? Протягом багатьох років сніданок вважали «найважливішим прийомом їжі», який запускає обмін речовин, допомагає худнути й тримає мозок у тонусі.  

679
08.05.2025

На площі Святого Петра зібралося близько 20 тисяч осіб, щоб зустріти нового, 267-го Папу Римського. Понтифіка обрали після четвертого туру голосування.

1598
05.05.2025

У питаннях одягу вірян в церкві різні релігійні традиції мають свої підходи та вимоги.  

618
02.05.2025

У житті кожної людини бувають моменти, коли вона звертається до Бога в надії на підтримку, відповідь чи знак.  

902
27.04.2025

Провідна неділя — перша неділя після святкування Великодня.  

5942
10.05.2025

Виконання танцю внесли до Національного реєстру рекордів України.  

13734
12.05.2025

Державний секретар США Марко Рубіо здійснить візит до Туреччини з 14 по 16 травня, щоб узяти участь у неформальній зустрічі міністрів закордонних справ країн НАТО.  

274
08.05.2025

Так, 387 депутатів у 2024 році задекларували вдвічі більші доходи, ніж у 2023, а середня зарплата зросла на 13%.  

571
07.05.2025

На заході України переважає оптимізм. Тут 43% опитаних вірять у позитивний вплив угоди, 20% — у негативний.  

499
01.05.2025

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль повідомив, що Україна та США узгоджують "технічні деталі" перекладу тексту угоди про рідкісноземельні метали та корисні копалини, і вже "найближчої доби" угоду підпишуть.  

810 2