Як відомо, над доцільністю ведення електронної системи голосування голова Івано-Франківської обласної ради Олександр Сич задумався у перший день роботи депутатів сьомого скликання. Адже наприкінці листопада Верховна ради прийняли законопроект, який зобов'язує місцеві ради приймати рішення поіменним голосуванням. Він вступив в дію з 23 лютого. Тож традиційне піднімання рук значно ускладнює роботу лічильної комісії та апарату облради.
Слід додати, електронне голосування вже давно запроваджено у всіх сусідніх облрадах.
Як розповів кореспонденту Бліц-Інфо директор комунальному підприємстві Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна Віталій Костишин, наразі вони ще не приступили до рекострукції, а лиш розпочали підготовчі роботи.
"Нам надали ряд пропозицій з цілої України. Після привалих нарад зупинились на варіанті хмельницької фірми «Мікросистема» - електронній системі голосування «Віче». Це не просто система підрахунку голосів, а цілий комплекс. «Віче» складається з персональних пультів депутатів, що обладнанні мікрофонами, відеоекрану, де буде вся інформація про хід голосування та роботу ради, комп’ютера голови ради. Всі депутати матимуть особисту електронну картку, що дасть йому змогу голосувати. Такожбудуть облаштовані робочі місця для секретаріату та персоналу керування електронною системою голосування», - пояснює Костишин.
«Щоб привести зал до відповідних норм та встановити «Віче» нам потрібно демонтувати кілька рядів зі стільцями. Вирішили, щоб не зменшувати зал щодо кількості відвідувачів демонтувати тільки 68 стільців та зменшити сцену на 2,8 погонних метра. Таким чином звільнимо місце для встановлення додаткових стільців. Окрім того, запроектували також спеціально відведені робочі місця для преси з обладнаними розетками. Виглядатиме як окремий ряд позаду позаду місць для депутатів», - розповідає Віталій Костишин.
Окрім того, в сесійній залі мають оновити крісла. Щоправда, нові не купуватимуть, а "перетягнуть" старі.
"Крім того, є необхідність замінити стільці в залі засідань. Ми опрацьовували питання придбання нових стільців, були пропозиції і з-за кордону, а саме з Польщі, також відвідували меблевий комбінат у Чернівецькій області. Та в підсумку запросили наших місцевих підприємців, які можуть провести відновлення існуючих стільців. І ми зупинилися на останньому варіанті, бо це дасть нам можливість зекономити до 120-150 тисяч бюджетних гривень", - каже Костишин і навіть демонструє, який вигляд матимуть оновлені стільці.
Як пояснює представник від приватного підприємця, що й перероблятиме стільці майстер Володимир, для оббивки обрали велюр "Джинара". Він найбільше підходить до кострукції крісел.
"Цей матеріал добрий, бо має ворс і буде приховувати всі шви. Сама модель крісла не дає змогу використати гладку тканину. Взагалі, то не буде просто змінено обшивку, а й паралон, також для частини крісел будемо доварювати підлокітники. А саме, там де сидітиметь депутати. Зараз же вони вужче стоять, а як будуть столи з пультами, то така відстань буде незручною. Тож будемо переробляти. Стільці доведеться монтувати, вести в цех, а потім назад встановлювати. В деяких доведеться і каркас ремонтувати. Хоча наразі чекаємо команди. Як тільки гроші надійдуть на рахунок, то почнемо роботу", - зауважує майстер.
На запитання, чому було обрано саме такий варіант оновлення стільців, Костишин пояснює, що обирали аби було практично і дешево.
"Каркас стільців ще міцний, тому така реконструкція - це найоптимальніший варіант. Ми радились із головою обласної ради Олександром Сичем та першим заступником Василем Гладієм. В підсумку вирішили, що перетягнути ті, що є буде найкраще. Звичайно, нові стільці може й краще виглядають. До прикладу, нам пропонували польські. Ця фірма робила стільці для обласного драмтеатру. Вони красивіші і може й зручніші, тут не варто й сперечатись. Втім і обійшлись би бюджету десь на 300 тисяч дорожче, а чернівецькі - на 100-120", - каже комунальник і демонструє фото тих самих польських крісел.
Як зауважує Віталій Костишин, на всі роботи у бюджеті передбачили 1,5 мільйона.
"З яких близько мільйона потягне сама система голосування. Плюс переробити стільці, сцену, кабінки для таємного голосування, виготовити столи, поциклювати паркет, змінити освітлення, провести ремонт в залі реєстрації. Загалом роботи багато, але скільки все зараз буде коштувати стане відомо після виготовлення проектно-кошторисної документації", - пояснює керівник комунального підприємства Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна.
Тож розпочнуть активну фазу робіт після викотовлення документації, на яку піде близько місяці. Ну а завершити всі роботи комунальники планують не швидше літа.