Вчені назвали вітамін, який допомагає боротися з COVID-19

Додатковий вітамін D з аптеки може виявитися корисним під час пандемії. 

82% з пацієнтів інфекційних відділень з діагнозом коронавірусна хвороба мали дефіцит вітаміну D, тоді як лише 18% мали достатній рівень поживних речовин  це чотирикратна різниця, про це пише Фіртка з посиланням на УП життя.

До таких висновків дійшли іспанські вчені з Університету Кантабрії, які оглянули 216 пацієнтів COVID-19 у лікарні Вальдецилла в місті на півночі Іспанії.

44 пацієнти із дефіцитом вітаміну D перевели в реанімацію, тому що їх стан погіршився і 37 з них потребували штучної вентиляції легень, але їх рівень вітаміну D в організмі не був нижчим, ніж у решти групи. Інші пацієнти вилікувались швидше. 

Хоча дослідження не доводить, що дефіцит призвів до того, що вони захворіли настільки, що потребували лікарняної допомоги, воно є останнім із низки досліджень, що дають подібні результати.

Інші дослідження припускають, що споживання пацієнтами з COVID-19 вітаміну D підвищує їхні шанси на виживання та пришвидшує одужання. 

Але відсутність клінічних випробувань, золотого стандарту наукових досліджень, не дозволяє вченим напевне стверджувати, що це справді працює.

Доктор Хосе Ернандес пояснює, що нині це "один із підходів: виявлення та лікування дефіциту вітаміну D, особливо в осіб високого ризику, таких як люди похилого віку, пацієнти з супутніми захворюваннями та мешканці будинків для людей похилого віку, які найчастіше заражаються COVID-19".

"Лікування вітаміном D слід рекомендувати пацієнтам COVID-19 з низьким рівнем вітаміну D, який циркулює в крові, оскільки такий підхід може мати сприятливий ефект як на опорно-руховий апарат, так і на імунну систему",  додає  він.

Експерти вважають здоровим вміст вітаміну D вище 25 нанограмів, нижче 25 нг/мл вважається низьким, а нижче 20 нг/мл є сигналом дефіциту. 

Дослідники виявили, що у тих, хто мав меншу кількість "сонячного вітаміну", частіше фіксували високий кров'яний тиск та серцеві захворювання.

Дослідження вказує на випадковий зв’язок між нестачею вітаміну D, що виробляється організмом під впливом сонця, та помірним та важким перебігом COVID-19. 

Утім, вчені досі вагаються, чи то дефіцит вітаміну D призводить до уразливості перед вірусом, чи вже вірус, коли потрапляє в організм вбиває частку сонячного вітаміну у величезній кількості

В іспанському дослідженні також не було зазначено етнічної приналежності пацієнтів з COVID-19, а це тут може бути важливим.  

Люди з темнішою шкірою мають більший ризик нестачі вітаміну D, оскільки організму важче поглинати сонячне світло і перетворювати його.

Більшість пацієнтів у досліджуваній групі також мали гірший загальний стан здоров'я або мали надмірну вагу  фактори, що послаблюють імунну систему та ускладнюють для організму вироблення вітаміну D.


Аргументи про зв’язок між дефіцитом вітаміну D та спостережуваним зв’язком із поганими наслідками COVID-19 почали набирати темп ще в травні.

Дослідники з Університету Кордови в Іспанії опублікували у вересні результати проєкту, в якому 50 пацієнтам, госпіталізованим із коронавірусною хворобою, вводилася висока доза кальцифедіолу, різновиду добавки вітаміну D.

Смертності серед добровольців, які отримували вітамін, не було і до кінця дослідження всіх 50 пацієнтів виписали. Але двоє з 26 пацієнтів контрольної групи, яким не дали таблетки, померли.

Лише один пацієнт, якому давали кальцифедіол, почувався достатньо погано та потрапив у реанімацію, тоді як половина учасників контрольної групи без вітаміну D потрапила у реанімацію, а двоє померли.

Але багато вчених критикують це дослідження, кажучи, що обсяг його вибірки занадто малий, щоб зробити якісь ствердні висновки щодо впливу вітаміну D. 

Дослідження Північно-Західного університету, опубліковане в травні, показало, що пацієнти COVID-19 з важким дефіцитом вітаміну D удвічі частіше зазнають серйозних ускладнень і помирають. 

Інше дослідження Тегеранського університету в Ірані та Бостонського університету показало, що пацієнти COVID-19, які мали достатню кількість вітаміну D  щонайменше 30 нг/мл  мали на 51,5% менше шансів померти від цієї хвороби.

Дослідження 235 госпіталізованих пацієнтів із COVID-19 також показало, що ті, у кого достатньо вітаміну D, мали значно менший ризик серйозно захворіти або потребувати вентиляції.

Пацієнти, у яких не було дефіциту цього вітаміну, також мали менше запалення – часто смертельний побічний ефект COVID-19.

Однак у цих дослідженнях були недоліки, такі як відсутність визнання незрозумілих факторів, таких як куріння та соціально-економічний статус, які не реєструвались у всіх пацієнтів, але могли вплинути на тяжкість захворювання.

На більш детальний результат ефективності вітаміну D розраховують дослідники з Лондонського університету королеви Мері, які розпочали випробування, яке досліджує потенційні переваги цієї поживної речовини на COVID-19.

Вчені даватимуть 5000 добровольцям вітамін D протягом шести місяців.

Потім експерти оцінять, чи менше учасників ризикували підхопити вірус та чи важко ним перехворіли протягом зимових місяців.


28.10.2020 13261
Коментарі ()

07.06.2026
Тетяна Ткаченко

До повномасштабного вторгнення Назар Семанів мав невелику майстерню та планував розвивати її. Для цього поїхав до Німеччини заробити кошти на обладнання. Після початку великої війни повернувся в Україну.  

1758
04.06.2026

Відповідний законопроєкт №15284 уже зареєстрований у Верховній Раді та визначає чіткі правила руху, вікові обмеження і відповідальність за порушення. На цьому тлі в Івано-Франківську вже діють власні підходи до регулювання руху самокатів.

2013
01.06.2026
Вікторія Матіїв

«Бо де скарб твій, там буде й серце твоє» (Мт. 6:21) — ці слова Наталя Бакум присвячує своєму чоловікові, захиснику Івану Бакуму, який загинув під час ракетного обстрілу у 2023 році.  

5136
29.05.2026
Тетяна Дармограй

Попри повномасштабну війну, корупційні схеми в Україні продовжують працювати — у міськрадах, державних органах та навіть структурах, які мають боротися з економічними злочинами.

20880
23.05.2026
Вікторія Матіїв

Про те, як сьогодні виглядає епідеміологічна ситуація на Прикарпатті, які інфекції фіксують найчастіше та як їм запобігти, розповів лікар-інфекціоніст, кандидат медичних наук, доцент кафедри інфекційних хвороб та епідеміології Івано-Франківського національного медичного університету Андрій Процик в інтерв'ю журналістці Фіртки.

2817
18.05.2026
Олександр Мізін

Реальні схеми 2025-2026 років, методи кримінального рейдерства та чому новий Цивільний кодекс №15150 може відкрити епоху масового відбирання нерухомості — ексклюзив від Фіртки.

3359

Зараз, під час випробовувань війни, в нас є одна головна правда, а скільки їх з’явиться, тих «правд», по її завершенні?

215

Безперечно, релігійні переконання є особистою справою кожної людини. Проте, коли йдеться про знаменитостей рівня голлівудських зірок, чия популярність сягає глобальних масштабів, це набуває й певного суспільного значення.

716

Китайці мислять образами (ієрогліфами). Їх мислення більше образне, аніж логічне (як це є, зокрема, в європейських народів з їх логічним звуковим письмом). Тому для розуміння китайців потрібно більше звертати уваги на символізм.

1478

Рахманська країна мусить бути невідомо де, але не на земній кулі, бо на ній в принципі не може бути такого місця, де б гуцулові було краще, ніж у себе: поміж цих ґрунів і кичер, гірських річок і озер, толок і царинок, смерекових хат і полонин.

1497
10.06.2026

Сніданок — це основа вашого дня. Саме від першого прийому їжі залежить рівень енергії, концентрація та настрій. Але не кожен сніданок справді працює на вас.  

8761
05.06.2026

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

3878
01.06.2026

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

5496
11.06.2026

У ніч з 12 на 13 червня в Марійському духовному центрі «Погоня» проведуть традиційні нічні чування.

495
06.06.2026

У Святому Письмі є притча, що вчить милосердю і взаємодопомозі, яку часто наводять як приклад для сучасного суспільства.  

4807
02.06.2026

У День Зіслання Святого Духа, першого червня, в Яворові на Косівщині відзначили престольне свято храму Святої Трійці та 100-річчя з часу спорудження нинішньої святині.

4035
31.05.2026

Церква критично ставиться до ворожіння та будь-яких чарів. Усі вони — тяжкий гріх.

10650 1
09.06.2026

Про фестивалі під час війни, навіщо місту інтердисциплінарні події та як скандали впливають на культурний простір — Фіртці розповів директор Простору інноваційних креацій «Палац» Володимир Гайдар.

2307
05.06.2026

Після «історичного» указу про дозвіл на проведення параду 9 травня в Москві — історичний відкритий лист Володимира Зеленського Путіну.

1307
20.05.2026

За оцінками аналітиків, після нетривалого зростання внаслідок роздутого оборонного замовлення економіка РФ уперлася в глухий кут.  

1270
12.05.2026

11 травня 2026 року, між фракціями «Зелені — Рожевий список», «Соціал-демократична партія Німеччини» та «Вільні демократи — Вільні виборці» у міськраді Мюнхена відбулося підписання коаліційного договору, що позначає нову віху в мюнхенській та німецькій політичній історії, а також важливий урок для повоєнної України.   

2016
04.05.2026

Всі говорять про нафту, про ціни на пальне, але є ще проблема добрив. Наразі про неї мовчать, адже вона поки що не вдарила по людях, як це відбулося з цінами на пальне…  

2381